Maradonny komt in Deventer wonen

Woensdag was het Donny-dag, donderdag ging verder als Maradonny-day. Trainer Andries Ulderink stofte een bijnaam van de Utrechtse spits af. "Bij De Graafschap werd Donny wel Maradonny genoemd." "Klopt", valt De Groot bij. "Die naam komt nog uit mijn tijd bij FC Utrecht, toen er opeens een spandoek hing met 'Maradonny'. Geinig, toch?"
De Groot schoot Go Ahead Eagles langs NAC en temidden van Ajax, Feyenoord en FC Twente in de halve bekerfinale. Zijn twee doelpunten waren ook nog eens van fabelachtige schoonheid. "Ze zaten er lekker in. Go Ahead heeft me ook gehaald om doelpunten te maken. Ik heb wel vaker meteen gescoord bij een nieuwe club, maar dit was wel een erg vliegende start. Dat heb ik niet eerder zo gehad."
De vraag of De Groot helemaal fit uit Australië kwam beantwoordde hij zonder twijfel met die twee goals. Al lijkt de spits nog een kilootje teveel met zich mee te dragen. "Oh, ik voel me prima zo. Ben echt fit, al weet ik niet of ik nu een hele wedstrijd vol kan houden. Dat heeft vooral met wedstrijdritme te maken. En tegen NAC was het toch heel apart voetballen, heb ik veel meters moeten afleggen."
De Groot benut zijn vrije uren de komende dagen om een huis in Deventer te zoeken voor zijn jonge gezin. "Lang heen en weer rijden is niks voor mij. En Deventer lijkt me ook een leuke stad om te wonen."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter