De Groot hoopt woensdag al te spelen

Donny de Groot hoopt maandag voet te zetten op Nederlandse bodem. De 30-jarige aanvaller mocht transfervrij vertrekken bij Newcastle United Jets uit Australië. Donderdagavond werd zijn contract al ontbonden bij de Jets. Hij tekent begin volgende week een contract bij Go Ahead Eagles dat hem tot het einde van het seizoen. Go Ahead Eagles rekent erop dat hij eventueel woensdag in de bekerwedstrijd tegen NAC Breda al speelgerechtigd is.
Dinsdagmorgen traint hij voor het eerst in Deventer mee. "Ik ben erg blij dat ik weer kan voetballen", zegt De Groot. "Australië is een fantastisch land, maar als je als voetballer niet speelt is het minder. De laatste tijd was het daarom lastig voor mij."
Bijna een jaar duurde het avontuur van de dertigjarige centrumaanvaller in Australië. Hij speelde slechts elf wedstrijden, waarvan maar vier in de nationale Australische competitie. "Ik heb een meniscusblessure gehad en later was er een trainerswissel bij de club, waardoor ik er niet meer in kwam. Ik heb de afgelopen twee jaar niet heel veel wedstrijden gespeeld. Maar ik ben nu helemaal fit en heb enorm veel zin in Go Ahead Eagles."
Vorige week belde Andries Ulderink hem op. "Ik heb met veel plezier met Andries bij De Graafschap gewerkt. Hij zei wel dat Go Ahead Eagles met meer spitsen bezig was. Dat maakt me ook niet uit, ik ben blij dat ik het in het komende half jaar mag laten zien."
De Groot hoopt woensdag voor de beker tegen NAC al te spelen.  "De bekerwedstrijd tegen NAC is natuurlijk ook echt iets om naar uit te kijken. Voor Go Ahead Eagles een bonus op een goed seizoen en voor mij een mooie start.''

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter