Pasveer droomt al van een bekerfinale

In de op voorhand gedenkwaardige bekerwestrijd donderdag 25 maart tegen Ajax zal veel afhangen van Remko Pasveer. De Enschedeer, alom gezien als de beste doelman van de Jupiler League, sleepte zijn ploeg met cruciale reddingen door de voorgaande bekerwedstrijden heen en hield in de competitie al dertien keer de 'heilige' nul.
"Voor mij is de wedstrijd tegen Ajax de ultieme uitdaging en een prima meetmoment," zegt hij. "Ik zit lekker in mijn vel, steek in een goede vorm en wil dat ook tegen Ajax tonen. Dan kijkt de hele voetbalwereld mee."
Pasveer is officieel nog eigendom van Heracles Almelo, dat heeft aangegeven hem na dit seizoen te willen terughalen. "Ik ben niet bang voor de concurrentie met Martin Pieckenhagen, maar ik wil in deze fase van mijn loopbaan niet op de bank zitten," zegt hij. "Binnenkort spreek ik met Heracles Almelo over de toekomst en dan zie ik wel wat ze willen. Feit is dat ik het bij Go Ahead Eagles uitstekend naar mijn zin heb. Hier hangt nog een echte voetbalsfeer, daar ben ik wel gevoelig voor. Ik hoop dat we promotie kunnen afdwingen, want de kwaliteiten hebben we daarvoor we!. Als je in uitwedstrijden van NAC Breda en Heracles Almelo kunt winnen, hoeven we helemaal niet onder te doen voor welke club uit de Jupiler League dan ook."
Pasveer beseft dat de competitie prioriteit heeft, maar ook hij draagt de bekerwedstrijd tegen Ajax nadrukkelijk in zijn achterhoofd mee. "Ik let nu extra op Ajax, kijk hoe de spelers bewegen, wat hun kwaliteiten zijn. Ik weel het, vergelijken heeft eigenlijk geen zin, het is David tegen Goliath, maar op een goede dag hebben we zeker een kans. Verdedigend zijn we erg stabiel, dat moet de sleutel naar het succes worden."
Pasveer droomt al van een bekerfinale tussen Go Ahead Eagles en Fc Twente, zijn ex-club. "Dromen mag toch? Dat zou de stunt van de eeuw zijn. 50.000 mensen die vanuit Overijssel met bussen naar de Kuip gaan. De kans dat het lukt is klein, maar we moeten er wel in geloven."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter