Kieftenbeld ziet mogelijkheden tegen Ajax

"In de beker is nu eenmaal veel mogelijk," weet Maikel Kieftenbeld. "Tegen Heracles Almelo en NAG hield ook niemand rekening met ons, maar we bleken wel degelijk te kunnen stunten. En het waren geen gestolen overwinningen, he, het was verdiend. Het voordeel is dat we tegen eredivisieclubs aan voetballen toekomen, het is dan echt een voetbalwedstrijd in de ware zin van het woord. Terwijl we in de Jupiler League vaak ploegen tegenkomen die heel opportunistisch voor de dag komen. In de tweede helft van die wedstrijden is er van een normale tactiek vaak niets meer over. Dan sneeuwt het echte voetbal, zoals wij dat kunnen spelen, onder"
Kieftenbeld is nog maar negentien jaar oud, maar voor de duvel niet bang. Het talent uit het Sallandse Lemelerveld verheugt zich mateloos op de botsing met Ajax. "Zij hebben veel meer kwaliteit, maar dat telt niet altijd," weet hij. "NAC en Heracles Almelo maken het Ajax in de competitie ook lastig, dus moet dat voor ons ook kunnen gelden. Ik bedoel, Luis Suarez en Demy de Zeeuw zijn ook mensen die een slechte dag kunnen hebben. Met de steun van een volle Adelaarshorst geloof ik echt in een stunt. Een eerste divisieclub in de bekerfinale, dat zou hartstikke gaaf zijn."
Kenners dichten de jonge, zeltbewuste middenvelder een grote toekomst toe. Zelf hoopt Kieftenbeld ooit in de voetsporen van ex-Eagle Demy de Zeeuw te treden. "Maar ik ben op dit moment niet bezig met het stellen van doelen," zegt hij. "Dat heb ik wel afgeleerd. Ik kom uit de jeugdopleiding van FC Twente/Heracles en daar staarde ik me blind op het eerste van FC Twente. Dat bleek op dat moment te hoog gegrepen, maar via ee omweg lukt het misschien ook. Graag wil ik in de eredivisie spelen, maar dat kan volgend jaar misschien ook met Go Ahead Eagles. We moeten oppassen dat de bekerwedstrijd tegen Ajax niet ten koste gaat van de concentratie in de competitie. Want dat blijft de hoofdzaak."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter