Overmars wil De Adelaarshorst snel uitbreiden

Vorig jaar rond deze tijd speelde Go Ahead Eagles de uitwedstrijd tegen BV Veendam. In de 65e minuut kwam Marc Overmars in het veld voor Ahahaoui. Rechtsback Cijntje had de avond van zijn leven, hij speelde immers tegen een 86-voudig international die alles had gewonnen met Ajax, Arsenal en Barcelona. Cijntje beet zich helemaal vast in zijn tegenstander en was de 35-jarige Overmars duidelijk de baas. Go Ahead Eagles verloor op die trieste avond met 2-0.
"Mijn comeback is duidelijk niet geworden wat ik ervan had verwacht," zegt Overmars. "Maar het heeft wel een hoop publiciteit opgeleverd, zelfs tot ver over de grenzen. Daar was het ook een beetje om te doen, bovendien heb ik het elftal uit de brand willen helpen. Ik was een uitzendkracht, maar een succes was het niet. Toch was het voor een club als Go Ahead toch een klein piekje dat ik de voetbalschoenen weer aan deed. Voetballend draaide het team niet, dan is het leuk dat je het publiek op deze manier toch iets hebt kunnen geven. Nu kan ik me weer richten op andere dingen binnen de club."
Overmars had zich samen met ex-voorzitter Hans de Vroome verbonden aan het Masterplan dat voorzag in grote sportieve groei. Voor De Vroome was het niet realiseren van bepaalde doelen mede een reden te stoppen. Ook Overmars beraadde zich serieus op zijn positie, maar gelukkig voor de club besloot de commissaris met portefeuille technische zaken te blijven. De naam Overmars opent immers nog altijd deuren die anders gesloten blijven. "En wat is nou drie jaar, want zolang ben ik pas bezig," zegt de ex-international.
"lk wil altijd sneller. lk wil ieder seizoen eerste worden en elke wedstrijd winnen. Dat bestaat alleen niet, dus moet je de rust in jezelf terugvinden, even goed nadenken en vervolgens verder bouwen aan de club. Het verlangen naar succes is in Deventer zo groot. Gelukkig zijn we op de goede weg. Toen ik begon was de club achttiende geworden, afgelopen seizoen waren we zevende. Er zaten geregeld 1.700 toeschouwers op de tribune, nu hebben we gemiddeld vijfduizend man. Go Ahead Eagles leeft weer. Nu de sportieve successen meegroeien, moeten we onze slag slaan. We moeten hier voordat we naar een nieuw stadion kunnen nog tien jaar blijven. Daarom moeten we heel snel De Adelaarshorst uitbreiden, daarover zijn we nu met de gemeente in gesprek. We moeten drieduizend extra plaatsen kunnen creeren, nu de successen eraan komen. De tribune aan de Vetkampstraat kan worden aangepakt en de hoeken kunnen worden dichtgebouwd. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Als het aan mij ligt, gaat na dit seizoen de schop in de grond. Ik weet zeker dat er weer veel grote sponsors naar Go Ahead Eagles komen als we naar de Eredivisie gaan. Ik geloof in Eredivisievoetbal in Deventer. Want voetbal leeft hier gewoon, tienduizend mensen is geen probleem als Go Ahead weer tegen Ajax, Feyenoord en PSV speelt."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter