Dezelfde elf tegen een verzwakt Den Bosch

Na een flink feest, twee dagen rust en twee trainingen is het vanavond weer business as usual. Go Ahead Eagles vervolgt de weg richting een nog mooier seizoen met de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch.
De afgelopen jaren viel er nauwelijks een succesje te boeken in Den Bosch. Dit seizoen is veel anders, hoewel de wedstrijd na een periodetitel heet traditioneel lastig te zijn.
Trainer Andries Ulderink heeft zijn manschappen niet gewaarschuwd dat ze na de feestroes weer bij de les moeten zijn. "Nee, dat laat ik aan de jongens over", zegt hij. "Ik neem aan dat ze daar volwassen genoeg voor zijn. Bovendien hebben ze dat de afgelopen dagen al vaak genoeg van anderen gehoord."
Ulderink start vanavond met dezelfde basiself als zondag. Alleen de licht grieperige Halil Çolak is nog een klein vraagteken. De vleugelaanvaller verliet de afsluitende training wat eerder.
Ulderink: "Halil heeft geen koorts, dus ik ga er vanuit dat het meevalt. Verder is er geen reden om verandering in de opstelling aan te brengen. Dennis Hollart heeft het prima gedaan tegen Veendam. Ook over het spel van de ploeg was ik heel tevreden. In de slotfase dacht ik vanaf de kant 'jongens maak ook die 4-0 en 5-0'. Maar ik begreep later dat ze na een zware week redelijk vermoeid waren. Vandaar dat we de week ook begonnen met twee vrije dagen. We zijn al lang volle bak bezig, dan is het niet verkeerd om even gas terug te nemen."
FC Den Bosch mist mogelijk zeven selectiespelers door blessures. Fabio Caracciolo heeft opnieuw last van zijn knie. Of hij op tijd fit is nog twijfelachtig. Daarnaast kampten Yoann de Boer, Abid El Idrissi en Joep van Geelkerken nog met griep. Jordens Peters, Samuel Scheimann en Danny Verbeek zijn sowieso afwezig door blessures.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter