Ghoochannejhad tevreden als voetballende student

Zijn ploeggenoten noemen hem vakantieganger, als hij een kwartiertje eerder de training verlaat. Met de arbeidsmoraal van Reza Ghoochannejhad is het echter dik in orde. Hij is voltijds student Rechten én voetballer.
De voormalig jeugdinternational was vorig seizoen, na lang blessureleed, weer fit. Hij speelde zich bij Heerenveen in de eerste selectie en maakte een invalbeurt tegen Willem II. "Ik had een goede voorbereiding van het seizoen gedraaid met het eerste, maar de week daarop moest ik van trainer Trond Sollied naar het tweede. In de winterstop moest ik naar Emmen. Ik had geen keus."
Daar trof Ghoochannejhad een grote slangenkuil aan. "Er waren allemaal groepjes, niemand kon met de trainer opschieten en er heerste een vreselijke sfeer."
Met nog een contractjaar te gaan wilde Heerenveen hem nogmaals uitlenen aan Emmen. Ghoochannejhad leverde zijn contract in en stopte met voetbal en ging studeren.
"Ik wilde altijd al studeren. Toen ik in mijn eerste periode bij Go Ahead Eagles mijn voorste kruisband afscheurde ben ik er nog eens extra goed over gaan nadenken."
De vleugelspits is even zelfbewust als pienter en ambitieus. Hij wil binnen een jaar in Groningen zijn propedeuse Rechten halen en dan de studie Politicologie beginnen. Studie en voetballen bij Go Ahead Eagles zijn volgens hem goed te combineren.
"Voetballers zeggen vaak dat er geen tijd is om er iets naast te doen. Nou, als er één ding is wat voetballers hebben is het tijd. Het is gewoon een kwestie van goed plannen en wat discipline."
Dat hij na een paar voetballoze maanden terugkeerde naar Deventer had veel te maken met de volharding van bestuurslid Marc Overmars.
"Na mijn eerste periode bij Go Ahead heb ik altijd contact gehouden met Marc. Hij vroeg van de zomer ook of ik het niet wilde proberen. Toen hij in augustus opnieuw kwam dacht ik 'waarom niet'. Ik kon blijven studeren en mocht met twee trainingen per week zelf mijn tijd bij Go Ahead invullen."
Bij de fysiotherapiepraktijk van zijn broer in Leeuwarden bikkelde hij fysiek snel weer fit. En inmiddels traint hij weer meer dan twee keer per week.
"De verhouding voetbal-studie is nu fifty-fifty. Ik kan het ook tegenover de rest van de ploeg niet maken om maar twee keer te trainen. Ik voel me hier weer heel lekker. Dit is echt een hechte groep, zonder kliekjes en alles erom heen is heel goed geregeld. Het voetbal gaat ook best weer aardig. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik weet wel dat ik de komende jaren ook wil blijven studeren."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter