Oud jeugdspeler Berghuis in Oranje onder 19

Oud jeugdspeler Steven Berghuis speelde al twee keer voor Jong Oranje onder 19. Vrijdag trok hij voor het eerst het officiële Oranje-tenue aan, tegen Frankrijk (4-2). En ook tegen Italië (1-1) mocht hij invallen.
"Dat had ik nooit verwacht." Het kan echter snel gaan. Berghuis (17) speelde vorig seizoen nog in de jeugd van Go Ahead Eagles. Dit seizoen komt hij uit voor de A's van FC Twente/Heracles.
"Ik denk dat ik ben opgevallen", zegt hij bescheiden. Opgevallen is hij vast, waarom anders zou bondscoach Wim van Zwam hem hebben opgeroepen? "Hij belde zelf", weet Berghuis nog goed. "Toen hij z'n naam zei, wist ik het meteen. Nu kan ik me meten met jongens die altijd al bij Ajax of Feyenoord hebben gespeeld."
In zijn eerste twee interlands ging hem dat niet onaardig af. Vrijdag stond de Apeldoorner tegen Frankrijk in de basis.
"De jongens vroegen allemaal of ik zenuwachtig was. Dat viel op zich wel mee, al voelde ik wel wat spanning in mijn buik. Het was wel even wennen. Hoog niveau, hoor. Maar gelukkig liep het team aardig goed en kon ik zo makkelijk instromen. En ik heb gescoord", voegt hij er nog maar even aan toe.
Tegen Frankrijk maakte Berghuis de 4-1 in de 56ste minuut. Hij heeft genoten de afgelopen dagen. Deze ervaring pakt niemand hem meer af.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter