Herstel van Gerritsen kan wel zes weken duren

Patrick Gerritsen is voorlopig niet inzetbaar. De aanvaller van Go Ahead Eagles heeft niet twee, maar drie middenhandsbeentjes gebroken in het duel tegen FC Den Bosch.
Aanvankelijk werden na onderzoek kort na de wedstrijd in het ziekenhuis van Den Bosch twee breuken in de linkerhand gemeld. Clubarts Joost Hagendoorn sprak echter van drie gebroken middenhandsbeentjes; van wijsvinger tot ringvinger.
"Er moeten schroeven ingezet worden om de botjes weer op lengte te krijgen", aldus Hagendoorn. Zaterdag meldde Gerritsen zich al bij de chirurg in het ziekenhuis. De hand van de aanvaller bleek te opgezet om te opereren.
"De zwelling in Patricks hand moet eerst afzakken, anders geneest de wond na de operatie niet goed. Voor donderdag is een nieuwe operatie gepland. De chirurg verwacht zes weken hersteltijd, maar ik denk dat hij vier weken na de operatie weer kan spelen."
Voor Gerritsen hoe dan ook een tegenvaller. "Ik hoopte nog dat ik na twee weken weer kon spelen", zegt hij. "Ik heb er nu gips om, maar als ik dat er even af haal zie dat het nog opgezet is en blauw."
De rechtervleugelspits wilde na een duel de val opvangen met zijn linkerhand. "Ik zakte erdoor heen en kon mijn hand niet meer bewegen. Toen wist ik al dat het mis was. Vreselijke balen natuurlijk."
Gerritsen kende tot nu toe een blessurevrij seizoen. En had met vijf assists ook een mooi aandeel in het succes van het team. "Zelf ben ik nog niet tevreden. Die assists tellen wel, al zijn het er volgens mij zes. In de wedstrijd tegen RBC tel ik er een bij. Maar dan nog kan het altijd beter met mijn spel. In alles kan het nog beter."
Jules Reimerink is vrijdag wellicht wel inzetbaar als vleugelaanvaller. Zijn blessure aan het bovenbeen/ lies is nagenoeg genezen.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter