Dennis Hollart dwingt een basisplek af

Het was Dennis Hollart nog niet vaak overkomen, dat hij een wedstrijd niet kon uitspelen wegens kramp. Zijn debuut in de basis bij Go Ahead Eagles beviel de Lelystedeling niettemin.
Na 86 minuten was Hollart op. "Een wedstrijd spelen is heel anders, daar kun je niet op trainen", zei Hollart. "En het was al even geleden dat ik een hele wedstrijd heb gespeeld op dit niveau."
Hollart loste Timon van Leeuwen af als controlerende middenvelder naast Maikel Kieftenbeld. En deed dat niet onverdienstelijk. "Het ging best aardig, ja. We hebben weinig weggegeven. Veendam heeft in ieder geval geen uitgespeelde kansen gehad."
Trainer Andries Ulderink had al laten doorschemeren dat Hollart tegen een stek in de basis aanschurkte. Op trainingen was hij ook nadrukkelijker aanwezig. "Dat was niet omdat ik rook dat ik in het elftal zou komen, maar ik voel me nu bij Go Ahead Eagles op mijn plek. Daarnaast ben ik een van de ouderen in de selectie, ook al ben ik nog maar 25 jaar. Dan mag er verwacht worden dat ik wat meer coach."
Of zijn basisplek een vervolg krijgt is ongewis. Het elftal lijkt wat beter te draaien met de meer ervaren Hollart die ook als linksback goed uit de voeten kan. "Ik weet niet wat de trainer van plan is. Met deze selectie moet je er elke week voor strijden."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter