Beloftespeler Youssef Atibi paste niet in het systeem

Youssef Atibi voetbalde vanaf zijn elfde voor Go Ahead Eagles. Negen jaar later was hij overbodig in Deventer. Dat was slikken. GVVV is het platform voor de revanche.
Het is het verhaal van zoveel bevlogen voetballertjes. Youssef Atibi (20) is bijna elf jaar en een talent bij DTS'35 in Ede. Hij wordt opgemerkt door scouts van verschillende profclubs, waaronder FC Utrecht. Toch kiest hij voor Go Ahead Eagles. En hij doorloopt alle jeugdteams van de Deventer club. Vanuit de A1 wordt hij toegevoegd aan de eerste selectie. Atibi traint met de hoofdmacht mee en speelt een seizoen in het belofteteam.
Reorganisaties gooien daarna roet in het eten. Go Ahead heft het belofteteam op en Atibi krijgt geen profcontract bij de eerstedivisionist. Hij stapte deze zomer daarom over naar de 'amateurs' van het Veenendaalse GVVV.
"Bij de Eagles werd ik elke dag met een busje opgehaald", verteld Youssef Atibi. "Daar waren de zaken voor een jongetje van elf beter geregeld. Go Ahead had een perfecte jeugdopleiding. Een van de beste van Nederland. Ik heb er ook nooit spijt van gehad. Voetballen en studeren, alles was er goed voor elkaar. De Adelaarshorst is ook een leuk stadion. Het ligt midden in een woonwijk, net als veel stadions in Engeland. Weet je, ik ken Deventer geloof ik beter dan Ede. Go Ahead zal altijd een apart plekje in mijn hart houden."
De desillusie was groot toen hij hoorde dat hij geen contract kreeg. "De trainer vertelde me in een evaluatiegesprek dat hij mij een goede voetballer vond, maar ik past niet in zijn systeem. Over de eerste helft van de competitie was hij tevreden, over de tweede minder. Tja, in die periode raakte ik geblesseerd en speelde ik weinig. Zo gaat het in het voetbal, daar moet je mee leven. Trainers kunnen je maken en breken. Ik denk dat het voor mijn vader een grotere teleurstelling was dan voor mij."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter