Rence van der Wal lijkt de club te moeten verlaten

Rence van der Wal werd drie jaar terug nog betiteld als één van de grootste Eaglestalent ooit en blijft nog wel even jongste debutant ooit. Fit na een knieblessure had dit seizoen zijn jaar moeten worden. Na drie basisplaatsen en negen invalbeurten zit Van der Wal tegenwoordig op de tribune. Wel wist hij drie keer te scoren terwijl Ahahaoui in er in 26 wedstrijden slecht één meer wist te scoren. "Erg teleurstellend", drukt de aanvaller uit Bennekom het diplomatiek uit. "Voor de winterstop ging het nog, sinds januari heb ik geen minuut meer gespeeld."
Trainer Andries Ulderink maakte hem in een gesprek duidelijk dat hij niet zijn type spits is. "De trainer wil een meevoetballende spits. Ik ben meer een eindstation en afmaker, zoals Sjoerd Ars dat ook is. Al vond ik wel dat ik de keren dat ik meedeed, voetballend soms best aardige dingen heb laten zien."
Van der Wal is nog maar negentien jaar. Een groentje met ervaring. Hij maakte onderandere deel uit van het Oranje onder 18 jaar.
Hij hoopt nog op speeltijd bij het eerste, maar weet dat hij als vierde keus in de spits bijna geen kans heeft. "En bij Jong Go Ahead Eagles is het moeilijk spelen. Ik weet niet wat Go Ahead met me wil. Mijn contract loopt af en het is best een rare gedachte dat ik straks ergens anders speel. Ik voetbal hier al sinds mijn twaalfde."
Zaakwaarnemer Romeo Zondervan heeft al aangegeven dat er andere clubs geïnteresseerd zijn. "Ik ben transfervrij en nog jong, dus misschien moet ik het ergens anders proberen."
Koen van der Biezen is de enige spits met een contract voor volgend jaar. Achmed Ahahaoui en Sander Post zijn beide ook nog niet zeker voor het volgende seizoen.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter