Paul Bosvelt wordt de nieuwe assistent-trainer

Paul Bosvelt wil bij Go Ahead Eagles ondervinden of er een trainer in hem schuilt. De oud-international is de belangrijkste kandidaat om naast Michel Boerebach, de tweede assistent van de Deventer hoofdtrainer Andries Ulderink te worden.
Het takenpakket van Ulderink is uitgebreid, waardoor Go Ahead Eagles een tweede assistent wil naast Boerebach.
,,Andries heeft me gevraagd", zegt Bosvelt (38). ,,Er komt nog een gesprek met de voorzitter erbij. Maar ik sta er positief tegenover."Bosvelt heeft alleen nog geen trainersdiploma. In welke hoedanigheid hij op de bank terecht komt is dan ook nog de vraag. Een assistent-trainer dient in bezit te zijn van het diploma trainer/coach 1.
,,Ik wilde dit seizoen TC 3 en TC 2 gaan doen, maar van de zomer scheurde ik de kruisband van mijn rechterknie in. Ik revalideer nu twee dagen per week met Tim Glazenburg, de fysiotherapeut van Go Ahead Eagles. Verder ben ik ook vaak bij de club te vinden."Voor scoutingswerkzaamheden was hij gisteravond nog op pad met Ulderink.
In 2007 stopte hij bij Heerenveen met betaald voetbal, inmiddels gaat het weer kriebelen. ,,Toen ik gestopt was wilde ik even uit dat stramien van spelen, trainen, spelen. Het is verfrissend om zo even afstand te nemen. Als ik er uit kom met Go Ahead kom ik weer in dat stramien, al is het wel wat anders als je assisteert."Afgelopen seizoen trainde hij al enkele keren per week mee in de Adelaarshorst. Ook toen probeerde hij al de spelers te sturen. ,,Als speler had ik al meer oog voor wat er gebeurde. Het belangrijkste is dat ik iets kan toevoegen en het kan overbrengen op de spelers."
Go Ahead Eagles wilde in ieder geval een ervaren voetbalman. Met 497 competitiewedstrijden en 24 interlands bulkt Bosvelt, van 1989 tot 1994 speler in Deventer, van de ervaring.,,De trainerscursus wordt pas in september weer aangeboden. Wanneer ik bij Go Ahead Eagles kan beginnen is nog niet zeker. Daar moeten we het nog over hebben. De kans is aanwezig dat het al dit seizoen gebeurt."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter