Eindelijk mag Van der Wal zijn talent waarmaken

Zijn kopgoal bracht Rence van der Wal aan de top van de clubtopscorerslijst. Net als Sander Post en Achmed Ahahaoui heeft hij drie goals achter zijn naam. Anders dan zijn collega-spitsen is een basisplaats voor Van der Wal minder vanzelfsprekend. Wellicht is dat na zijn goede wedstrijd tegen Emmen in zijn voordeel veranderd.
De 19-jarige spits uit Bennekom kent de kritiek van trainer Andries Ulderink op zijn spel; technisch minder dan zijn concurrenten en dus minder goed meevoetballend. Slechts voor de tweede keer dit seizoen stond de doelgerichte Van der Wal daardoor in de basis. ,,Nee, ik heb niet gedacht 'eindelijk geeft de trainer me een kans''', zei Van der Wal. ,,De trainer beslist. Maar toen de kans kwam wilde ik 'm grijpen. Wat dat betreft ben ik blij dat ik gescoord heb.''
Ulderink sprak lovende woorden over zijn scorende spits. Met een paar aardige acties stichtte hij verschillende keren gevaar, scoorde en schoot de bal ook nog eens tegen de lat. ,,Later in de tweede helft zat ik er wel doorheen. Negentig minuten in het eerste of negentig minuten in het tweede spelen is een groot verschil.''
Daarnaast voelt Van der Wal zich pas sindskort weer helemaal fit na zijn kruisbandoperatie. Aan het begin van het seizoen sloot hij aan, nadat hij vorig seizoen zijn kruisband afscheurde. ,,Na negen maanden revalideren ben je er nog niet. Dat riep iedereen al wel, maar ik weet nu wat ze bedoelen. Pas sinds anderhalve maand voel ik me echt fit. De knie voel ik af en toe nog, maar minder dan eerder.''
Een fitte Van der Wal kan van grote waarde zijn voor Go Ahead Eagles, zo bewees hij gisteren nog eens. Op zijn zestiende was hij al de grote belofte en tekende hij een vierjarig contract. Het contract dat in juni afloopt. ,,Maar met contractverlenging ben ik niet bezig. Nee, daar denk ik niet aan. Ik wil wat laten zien en dan komt dat contract later wel.''

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter