Henk ten Cate wil terugkeren naar zijn oude liefde

Henk ten Cate blijft na 2010 mogelijk toch nog actief in de voetballerij. Vorige week kondigde de Amsterdammer nog aan dat het trainerschap bij Panathinaikos zijn laatste klus is.
Go Ahead Eagles, waar hij zowel trainer als speler was, is een club waarvoor Ten Cate wil terugkomen op zijn besluist. "Het is toch mijn oude liefde; nog steeds kijk ik op vrijdagavond eerst naar het resultaat van de Eagles. Ik denk dat ik met mijn ervaring wel iets kan betekenen. Pro deo, want ik hoef er niets voor te hebben. Ik wil gewoon iets terugdoen."
Als speler kwam hij zes jaar uit voor de club uit de Jupiler League. In 1988 begon zijn trainerscarrière bij Go Ahead. "Behalve een voetbalbolwerk is Go Ahead voor mij ook een warm bad. Sinds jaar en dag staat de club model voor het Nederlandse voetbal."
In het seizoen 1996/1997 kwam de eerstedivisionist voor het laatst uit in de Eredivisie. Een gebrek aan geld speelt hierin een grote factor. Daarom moet de club het op een ander vlak zoeken, denkt Ten Cate. "De belangrijkste vraag is hoe een club met beperkte financiële middelen toch zou kunnen doorgroeien. Op het gebied van scouting leg je het af, daarom moet je misschien denken aan een nieuwe jeugdopleiding. Het moet in ieder geval iets uniek zijn, zoals het internet van Go Ahead Eagles in het verleden ook uniek was."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter