Eerste thuisoverwinning voor Ulderink

Het zoet der overwinning had Andries Ulderink in de Adelaarshorst nog niet eerder geproefd. Dat het moeizaam ging ontging ook zijn kennersoog niet. Maar daarover niet getreurd, maar liever positief naar voren kijkend. Op naar een mooie serie!
"Vanaf 1 februari thuis niet meer gewonnen, het geeft toch zeker wel een bepaalde druk. Ik was dan ook ontzettend blij dat het dit keer wel gelukt is. De ploeg heeft er hard voor geknokt, net als tegen Fortuna overigens. Toen lukte het niet, nu wel. We hebben ook een ontzettend hectische periode achter de rug. Marc Overmars die komt, Dominique van Dijk die gaat, Ceriel die zijn kruisband scheurt, de beenbreuk van Halil Colak. Allemaal zaken die een grote impact hebben op de groep. Op zo'n moment valt dat even van je af. Ja, ik was best opgelucht" aldus Andries Ulderink.
"Het is nu tijd om eens in een stabiele periode te werken aan verbetering. We hebben nog gezocht naar een gerichte versterking voor de plek van Dominique van Dijk. Er kwamen nog wel wat namen voorbij, we vonden niet de versterking waar we naar zochten. Dat is ook niet zo erg want we hebben een goede groep. Bovendien zijn we nu in de gelegenheid om ons desgewenst in de winterstop te versterken. Zo niet dan kunnen we wat extra's doen voor volgend seizoen. Ik hoor meer dat men van mening is dat ons middenveld onvoldoende sterk is. Ik deel die mening niet. Het middenveld had het moeilijk met Ominiworld, dat heb ik ook gezien. Ik vind dat zij een sterk middenveld hebben. Sander Duits is een speler die me opvalt. Defensief sterk maar ook creatief. Verder hadden we moeite met Mulders die zich vanaf rechtsbuiten terug liet zakken. Wat ons betreft heb ik veel vertrouwen in coming-man Maikel Kieftebeld. Daarnaast zijn Robbert Maruanaya en Luuk te Boekhorst spelers die de huidige basisspelers goed kunnen vervangen. Liever had ik een vleugelspeler erbij. Ik zou graag met Achmed Ahahaoui kort achter Post spelen. Dan heb ik alleen Marc Overmars voor de linkerkant. met een extra vleugelspeler kan ik meer variëren."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter