Dave Bus toont karakter

Dave Bus toonde ook vrijdagavond karakter. De verdediger hield met zijn verdediging voor de tweede achtereenvolgende competitiewedstrijd de 'nul' en legde daarmee de basis voor de 2-0 zege.
De 'paardenkus' in het linkerbovenbeen kon Bus er niet van weerhouden om te spelen. "Ik heb in mijn loopbaan nog weinig wedstrijden gemist wegens een blessure", zegt Bus. "Gelukkig hoefde dat ook nu niet."
Dinsdagavond kreeg hij in de slotfase van de wedstrijd tegen HHC een knietje tegen het bovenbeen, net onder zijn heup. Hij moest uitvallen in Hardenberg en voelde het been meteen stijf worden. "Onze clubarts zei dat er een week voor stond om weer fit te worden." Maar dankzij een intensieve behandeling - vooral lopen en de plek warmhouden met een kruik - was hij na twee dagen al speelklaar.
Op vrijdagochtend leek Bus' been nog van hout. "We hebben ruim voor de wedstrijd een uitgebreide test gedaan. Alles ging gelukkig goed, ik kon passen en sprinten. Met een paar pijnstillers voelde ik er niet veel van."
Om het been na de uitgebreide warming up niet stijf te laten worden bleef Bus in beweging op de hometrainer. Ook in de rust. "Ja, toen de trainer ons in de rust in de kleedkamer bijpraatte, stapte ik op de fiets. Ik heb de hele pauze op de fiets gezeten. En maar doortrappen om het been niet weer stijf te laten worden. Het voelde wel raar aan. Eigenlijk is de pijn niet het ergst, maar ik had meer moeite om steeds in balans te blijven."
Doordat de wedstrijd met een 2-0 overwinning werd beëindigd, voelde hij de pijn na afloop ook niet. "Het was een goede wedstrijd van ons, met twee prima goals. Achterin voelden we ook steeds die druk niet. Mooi dat het er nu uitkwam. Dit hadden we echt nodig."
De selectie kreeg van trainer Andries Ulderink drie dagen vrij, om bij te komen van het intensieve programma van de laatste weken. Om het been in beweging te houden, trainde Bus voor zichzelf. Op de fiets natuurlijk. "Ik vind het altijd wel lekker om een dag na een wedstrijd wat te doen. Zeker nu. Dus heb ik de mountainbike gepakt. Zondag hoop ik helemaal fit te zijn. De wedstrijd tegen zwolle wil ik zeker niet missen."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter