Te weinig steun vanuit de gemeenschap voor de top

"De ranglijst wordt vooral bepaald door de begroting en wij hebben volgend seizoen geen begroting voor de top van de eerste divisie.''
Hans de Vroome geeft aan waarom de ontwikkeling van Go Ahead Eagles stagneert, terwijl hij er van overtuigt is dat de club in de eredivisie thuishoort. ,,We hebben publiek voor de eredivisie. Maar ik reken het mezelf aan dat ik te weinig mensen in Deventer enthousiast heb kunnen maken voor de club. Misschien ligt het aan mezelf, dat ik de neiging heb teveel naar me toe te trekken. En ik ben geen opportunist, die met bravoure de massa in beweging brengt. Maar ik vind dat het aantal mensen dat voor de kar loopt, veel groter moet zijn.
We mogen onszelf als gemeenschap afvragen of we wel een club als Go Ahead Eagles in de eredivisie willen hebben. De inkomsten blijven op hetzelfde niveau. De club met de hoogste begroting maakt het meest kans op promotie. Als je in de subtop zit, zoals wij, maak je statistisch gezin maar tien procent kans op promotie.'' Met de financiën staat of valt ook het optuigen van de organisatie, beseft De Vroome. ,,We hebben geen scoutingsapparaat. Dat heb je zeker nodig om gericht het elftal te versterken.'' Naast de scouting blijft de jeugdopleiding ver achter en ook op het gebied van de accommodatie staat Go Ahead Eagles stil.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter