Hans de Vroome stopt na dit seizoen

De voorzitter Hans de Vroome laat weten dat hij na dit seizoen zijn taken neerlegt.
De huidige preses staat al zeven jaar aan het roer in Deventer en dat vindt hij genoeg. Ook rekent hij het zichzelf aan dat de beleidsdoelen van de club niet zijn behaald.
"Dat laatste stapje naar de top van de eerste divisie gaat ons, op basis van deze begroting, niet lukken. Dus moet ik mijn conclusies trekken", zo legt De Vroome zijn beslissing uit.
Er zijn genoeg voorbeelden in de Jupiler League te noemen die er na geruime tijd wel in slaagden om de grote stap naar de Eredivisie te maken. Onder meer Heracles Almelo en sc Heerenveen zijn nu niet meer weg te denken uit de hoogste voetballiga. "Maar ik ben geen Riemer van der Velde en geen Jan Smit, al zijn dat mooie voorbeelden. Ook in de bedrijven die ik geleid heb, was het na zeven jaar meestal genoeg. Dan vond ik het tijd dat er een nieuw team met nieuw elan kwam."
Go Ahead Eagles bevindt zich momenteel op de dertiende plaats, maar dat is niet de reden van het plotselinge besluit. "Als je een paar keer wint sta je vierde, maar dan blijft de conclusie hetzelfde. De ranglijst wordt vooral bepaald door de begroting en we hebben volgend seizoen geen begroting voor de top van de eerste divisie."
Naast De Vroome hebben ook twee overige bestuursleden laten weten het bijltje er bij neer te gooien. Albert Matthijssen en Haico Meijerink zullen zodoende na dit seizoen aftreden.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter