Ook Paul Bosvelt per direct weg

Paul Bosvelt stopt per direct met zijn functie als assistent-trainer van Go Ahead Eagles. De oud-speler kreeg maandag van de clubleiding te horen dat zijn aflopende contract niet verlengd werd. Die beslissing en de manier waarop die beslissing kenbaar werd gemaakt deed hem besluiten meteen op te stappen.
Volgens de club wil Go Ahead Eagles op technisch gebied een nieuwe weg inslaan en was ook de chemie in de technische staf niet optimaal. Bosvelt erkent dat de samenwerking tussen hem een hoofdtrainer Joop Gall niet goed was. "Ik heb zelf in een eerste gesprek met Marc Overmars en Edwin Mulder, maanden geleden al, aangegeven dat het niet soepel loopt in de technische staf. Daarna heb ik niks meer gehoord, tot maandagmiddag. Toen werd me tussen neus en lippen verteld dat ze niet verder met mij willen."
De oud-international verwijt de club en dan vooral Overmars, die gisteren zijn afscheid aankondigde, dat er in de periode tussen het eerste gesprek in januari en nu niet verder over de samenwerking en communicatie in de staf gesproken is. "Met Marc had ik een prima band en dan verwacht je dat er open en eerlijk gecommuniceerd wordt. Ik was dan ook totaal verrast toen ik gisteren tussen de lunch en de training Van Marc en Edwin Mulder hoorde dat ze niet met mij verder wilden. Het is mij duidelijk dat Joop en Marc samen een beeld hebben gevormd zonder de rest van de staf daarin te betrekken".
Vanochtend stond hij toch nog naast Gall op het trainingsveld. "Maar ik heb geen zin om verder poppenkast te spelen. Hoe zeer me de club ook aan het hart gaat, kan ik dit niet over mijn kant laten gaan."
De beslissing om niet door te gaan, was volgens voorzitter Edwin Mulder niet eenvoudig. "Paul Bosvelt is een clubicoon met grote verdiensten voor Go Ahead Eagles", zegt Mulder. "We willen in de komende periode andere wegen inslaan. We gaan een onderzoek doen naar de haalbaarheid van een beloftenteam in 2013 en voor het samenstellen van zo'n team hebben we een man nodig die de weg weet in de top van het amateurvoetbal en het betaalde voetbal."
Of Paul Bosvelt geschikt voor zou zijn voor deze functie, die wij zien als een baan voor een langere termijn, staat hier los van. "Het is geen publiek geheim dat de chemie in onze huidige staf niet optimaal is", aldus Mulder. "Waarom het niet klikt en wie er schuld heeft, is een vraag die niet simpel te beantwoorden is. Relevanter is de vraag wat je kunt doen om dit probleem op te lossen. Die afweging hebben we breed gemaakt in de clubleiding, ook met het oog op de toekomstplannen die we hebben. Daaruit kwam de conclusie om het aflopende contract dat we hadden met Paul Bosvelt niet te verlengen. Hoe moeilijk deze beslissing ook was omdat wij Paul Bosvelt hoog hebben zitten en zeker niet voorbij gaan aan wat hij voor Go Ahead Eagles heeft betekend. Zoals het ook moeilijk was om Paul dit nieuws te vertellen, omdat je in de afgelopen jaren een band met elkaar hebt opgebouwd. Dat Paul Bosvelt heel veel moeite heeft met deze beslissing, begrijp ik ook. Maar gezien de situatie moesten wij handelen."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter