Marc Overmars stapt op

Marc Overmars neemt na dit seizoen afscheid van Go Ahead Eagles. De club maakte maandag bekend dat de voormalig voetballer komende zomer stopt met zijn werkzaamheden als hoofd technische zaken.
Overmars is naar eigen zeggen toe aan een nieuwe uitdaging. "Ik ben nu zeven jaar op vrijwillige basis actief geweest voor de club. Dat is een flinke periode in mijn leven. Je moet niet vastroesten in een functie. Misschien is een frisse wind wel goed voor de club", aldus Overmars, die nog geen nieuwe klus heeft.
"Ik heb in de afgelopen jaren veel geleerd. Als voetballer sta je nauwelijk stil bij wat er allemaal in en rond een club speelt. Het was niet altijd gemakkelijk, maar als ik terugblik heb ik een goed gevoel. We zijn als club gegroeid, hebben twee jaar geleden promotie net misgelopen, haalden één keer de kwartfinales en één keer de halve finales in de KNVB Beker."
Waar zijn toekomst ligt, weet Overmars nog niet. "Ik zie wel wat er op mijn pad komt", reageert de 38-jarige Epenaar, die ook actief is als jeugdtrainer bij Ajax. Het besluit van Overmars kwam onverwacht voor het bestuur van de Jupiler League-club.
"Zijn mededeling viel ons rauw op het dak. We hebben we hem geprobeerd op andere gedachten te brengen, Marc Overmars was en is nog steeds van grote waarde voor Go Ahead Eagles", reageert voorzitter Edwin Mulder.
"Hij heeft, ik kan dat niet vaak genoeg benadrukken, pro deo veel tijd en energie gestoken in het technische beleid. Zijn werkweken waren eerder langer dan korter dan veertig uur. Go Ahead Eagles is Marc Overmars veel dank verschuldigd voor zijn niet geringe inzet en vakkennis."
Het bestuur van de club buigt zich op korte termijn over de invulling van de functie. "Zoals aangegeven, deze beslissing heeft ons overvallen", aldus Mulder. Overmars blijft van harte welkom in Deventer. "De deur staat voor hem altijd open."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter