Rentree van Halil Çolak is een zege voor het team

Echt tevreden was Halil Çolak niet over zijn rentree in het duel tegen FC Den Bosch. Dat de vleugelspits tweeëneenhalve maand na zijn enkelbreuk weer speelde, was eigenlijk al verbazingwekkend. ,,Natuurlijk'', gaf Çolak toe. ,,Maar ik wil graag beslissend zijn. En dat was ik eigenlijk vandaag niet.''
De Deventer aanvaller legt de lat hoog, zoals het ambitieuze voetballers betaamt. Hij speelde tegen FC Den Bosch bijna 74 minuten mee en had daarin een paar aardige acties. Dat was voor Çolak zelf niet genoeg. ,,Ik mis wedstrijdritme, dat merk ik duidelijk. In mijn geval zit 'm dat in loopacties en ook mijn balgevoel is nog niet zoals het was.''
De competitie was twee weken oud, toen Çolak zich op de training verstapte en zijn linkerenkel brak. Dankzij een brace van clubarts Joost Hagendoorn kon hij na twee weken al beginnen met zijn revalidatie. ,,Toen waren de spieren uit mijn kuit en bovenbeen al verdwenen. Dat gaat heel snel als je niks kunt. Daarna heb ik mijn conditie en kracht weer snel teruggekregen door veel oefeningen.''
De liefhebber met wilskracht bekortte zijn herstel naar schatting met anderhalve maand. Drie weken geleden stond hij weer op het trainingsveld. In die tijd voetbalde hij zelf ook al, op zijn favoriete voetbalveldje in de wijk Keizerslanden. ,,Daar voetbal ik altijd, met een vriend van me. Twee kleine goaltjes en dan tegen elkaar voetballen. Heerlijk.''

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter