Aanvoerder Jong PSV Freek Heerkens vastgelegd

Go Ahead Eagles heeft centrale verdediger Freek Heerkens voor twee seizoenen vastgelegd met een optie voor nog een seizoen. De 20-jarige verdediger besloot in januari niet in te gaan op contractverlenging bij PSV. "Ik zag bij PSV te weinig perspectief om door te breken", zegt hij. "In de voorbereiding heb ik drie maanden met het eerste meegetraind, daarna moest ik weer terug naar het beloftenteam omdat dat beter voor me zou zijn. Toen ik weigerde een nieuw contract te tekenen heb ik ook niet meer bij Jong PSV gespeeld. Zo gaat dat." Er was intresse van verschillende voor de veelvoudige jeugdinternational, die al sinds de C-junioren bij PSV speelt.
Na gesprekken met verschillende clubs viel de keus op Go Ahead Eagles. "Ik heb een goed gesprek gehad met trainer Andries Ulderink en Marc Overmars", zegt Heerkens. "Ik denk dat Go Ahead de juiste club is om me verder te ontwikkelen. Dit is een club met een visie, een mooi stadion en een grote aanhang."
Heerkens speelt al sinds zijn twaalfde in Eindhoven en trainde dit seizoen een aantal keren mee met de eerste selectie van PSV. Bij PSV speelde hij voornamelijk als centrale verdediger, maar hij kan ook als rechtsback uit de voeten.
"We zijn blij Freek te kunnen contracteren", zegt Ulderink. "Hij is verdedigend sterk en goed aan de bal. Met Dave Bus en Marco Parnela moet hij strijden voor de twee plaatsen in het centrum van de verdediging."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter