Eindelijk weer een wedstrijd voor Ceriel Oosthout

"Ha, eindelijk weer een wedstrijd", vatte Ceriel Oosthout de rentree na afloop samen tegen de oefenwedstrijd tegen DVS in Apeldoorn. "Het heeft zo lang geduurd. Iedereen zegt na zo'n kruisbandblessure altijd dat het zes tot negen maanden duurt. Ik ging daar zelf natuurlijk ook van uit, maar het kan ook anders."
Oosthout onderging in zestien maanden drie operaties en kende verschillende terugslagen. Zo gleed hij kort na de kruisbandconstructie van de trap van zijn bovenwoning, toen hij twee zakken vuilnis buiten wilde zetten. Zijn knie kreeg een optater en dat vertraagde het herstel. Begin juli werd hij voor de derde keer geopereerd, toen hij zijn knie niet geheel kon strekken. "Daar had ik al een paar maanden last van, maar ik heb die blessure voor het eerst. Wist daardoor niet wat normaal was." Zijn rentree liep daardoor nog eens een half seizoen vertraging op.
Vijf weken traint hij nu weer met de ploeg mee. En dat is soms wennen. "Het is nog heel wisselvallig." Ook tegen de zaterdageersteklasser uit Ermelo was het wennen. Op het bevroren kunstgras wisselde hij goede met mindere momenten af. Soms leek hij een duel uit de weg te gaan. "Dat is niet bewust, want ik ben eigenlijk niet meer met de knie bezig als ik voetbal. Al voelt de knie nog steeds anders. Soms wat stijf. Ik doe ook eerst wat oefeningen voor ik het veld op ga. Ik mis in het veld ritme. Wat dat is? Handelingssnelheid, balgevoel en het voetballen tegen een tegenstander. Dat is anders dan in de training en niet te oefenen."
Hij heeft nog een flinke weg te gaan, voordat hij op zijn oude niveau zit. Oosthout was aanvoerder toen hij geblesseerd raakte en had het in de ogen van trainer Andries Ulderink in zich om de ploeg op sleeptouw te nemen. Nu moet hij zich eerst weer in de wedstrijdselectie zien te trainen. En aan het einde van het seizoen loopt Oosthouts contract ook nog eens af. "Ik hoop dat ik tot die tijd nog wat kan laten zien. Dat ik na de winterstop weer aan spelen toe kom. Over dat contract maak ik me nu niet druk. Eerst weer voetballen en het goede gevoel terug krijgen."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter