Toekomst Rogier Wissink ligt niet in Deventer

In de zomer van 2007 behoorde Rogier Wissink nog tot de twintig meest getalenteerde jonge voetballers van Nederland. Twee jaar later lijkt de toekomst van de 22-jarige middenvelder minder rooskleurig. Hij verlaat Go Ahead Eagles. Dat is zeker. Maar óf en waar hij verder gaat met profvoetbal is nog ongewis.
Hij schat zelf dat hij de afgelopen tien jaar zo'n '10.000 keer' van en naar Deventer is gereden. "Altijd met de trein. Dat doe ik nog steeds." Volgende maand voor de laatste keer. "Nee, het is niet teleurstellend, dat Go Ahead Eagles niet met mij verder wilde. Ik wil zelf na tien jaar ook wel eens wat anders. Ik vind dit een heel mooie club, maar iets anders, een nieuwe omgeving is ook wel eens goed." Twee jaar geleden behoorde hij tot de grote selectie voor het Nederlands Elftal onder 21 jaar. Eredivisieclubs toonden belangstelling voor de geboren Apeldoorner. "Anderhalf jaar geleden nog, in de winterstop, waren er twee eredivisieclubs die me benaderd hebben. Maar ik had een doorlopend contract, dus dat ging over."
Volgens criticasters mankeert het niet aan zijn fysieke talenten, maar is Wissink teveel een 'dromer'. "Tja, ik hoor het ook wel eens dat ze mijn instelling in twijfel trekken. Iedereen mag dat vinden, ook al kennen ze me niet. Ik ben het er zeker niet mee eens."
De honderd competitiewedstrijden in dienst van Go Ahead Eagles gaat hij net niet halen. "Misschien ga ik wel wat anders doen. Studeren is een mogelijkheid. Ik denk er ook over om naar Spanje te gaan. De cultuur en de taal beter leren kennen, dat kan via het voetballen. Er zijn wat contacten met clubs uit de Segunda División B, het derde Spaanse niveau. Misschien dat ik daar op stage ga. Ik ben er nog niet uit, mijn toekomst ligt nog open."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter