Middenvelder Mark Bloemendaal op proef

Go Ahead Eagles geeft Mark Bloemendaal de kans een contract te verdienen. De ploeg uit Deventer heeft de middenvelder die werd weggestuurd bij De Graafschap op proef.
"Mark is een goede voetballer", liet Andries Ulderink, die eerder als assistent-trainer van De Graafschap samenwerkte met Bloemendaal. "Ik wil graag dat de andere leden van de staf een goed beeld van hem krijgen."
Bloemendaal weigerde tijdens een wedstrijd van Jong De Graafschap in te vallen, waarop de Achterhoekers besloten het contract met de twintigjarige middenvelder te ontbinden. Hij had in een eerder stadium al te horen gekregen dat zijn aflopende verbintenis niet zou worden verlengd.
Als zeventienjarige debuteerde Bloemendaal in het eerste elftal van De Graafschap. Hij werd gezien als een van de grootste talenten in Doetinchem, maar slaagde er nooit in een basisplaats af te dwingen. Totaal speelde hij 21 competitieduels, waarin hij drie keer scoorde.
Mark Bloemendaal kan gemakkelijk in de categorie 'enfants terribles' van het Nederlandse voetbalgilde geschaard worden. De Zutphenaar, ook uitgeleend aan Heerenveen, leerde in Friesland op eigen benen te staan. Heerenveen huurde het talent een jaar en bedong tegelijk een optie tot koop. Die optie werd niet gelicht.
"Ik wilde me als mens ontwikkelen en zelfstandig worden. Ik heb nog individueel met Alves getraind, een fantstische voetballer", aldus Bloemendaal. "Ik weet dat ik goed kan voetballen. Als ik de mentaliteit van Dave Bus had gehad, speelde ik bij Real Madrid."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter