Marco Parnela tekent voor twee jaar bij

Go Ahead Eagles en Marco Parnela zijn het maandag eens geworden over een langere samenwerking. De verdediger zal zijn contract met twee seizoenen verlengen.
Marco Parnela kwam in 2004 over van zwolle. Daarvoor speelde hij voor het Zwitserse FC Thun. De Fin groeide uit tot een vaste waarde en was enkele jaren aanvoerder van de hoofdmacht. Eind 2007 raakte Parnela geblesseerd aan zijn knieën en volgden meerdere operaties. Daardoor miste hij een jaar. Hij maakte zijn rentree op 30 november 2008 in de uitwedstrijd tegen FC Emmen.
De 28-jarige verdediger wachtte belangstelling van andere clubs niet af.
"Voor mij was het niet moeilijk'', zegt Parnela. ,,In de eerste divisie was een andere clubs sowieso onbespreekbaar. Verder waren er wat kleine geruchten over belangstelling uit de eredivisie, maar daar wilde ik niet op wachten. Ik heb het hier uitstekend naar mijn zin en wil graag nog bij Go Ahead Eagles blijven spelen.''
"We prijzen ons gelukkig met iemand als Marco'', zegt trainer Andries Ulderink. ,"Normaal gesproken is zo'n verdediger niet haalbaar voor ons.''
De Fin was allerminst vergeten dat Go Ahead Eagles hem bleef steunen in zijn revalidatie. "Na dit contract heb ik nog de kans een stap te zetten. En als er eerder een club komt moeten ze voor mij betalen. Dan heeft Go Ahead Eagles er ook wat aan.''

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter