Kari Arkivuo had bijna bij MVV gespeeld

Het scheelde één telefoontje of Kari Arkivuo had in Maastricht gespeeld in plaats van Deventer. Toeval bepaalde zijn toekomst, maakt de vriendelijke Fin in korte zinnen duidelijk. "In januari trainde ik met Jari Litmanen bij mijn oude club FC Lahti. Ik vertelde hem dat ik bij MVV op proef wilde gaan. Daar ken ik Ole Tobiasen, die nog met mij bij Sandefjord heeft gespeeld."
Litmanen wist nog wel een andere Nederlandse club en nam contact op met zijn oud-ploeggenoot Marc Overmars. "Jari is echt de koning in Finland, zijn suggestie volgde ik graag op. Het niveau is prima en de club komt op me over als een kleine familie. Maastricht heb ik toen afgezegd."
"De competitie in Noorwegen is mij te fysiek. Veel lange ballen en veel duels. Ik speel liever technisch voetbal. Op trainingen zagen we soms niet eens een bal." Arkivuo staat in zijn vaderland bekend als een buitenspeler. "Ik ben een 'winger', tweebenig en kan aan beide kanten spelen. De laatste seizoenen bij Sandefjord heb ik overal gestaan. Achter de spitsen en op het laatst was ik linksback. Fysiek heb ik ook veel geleerd in Noorwegen" Een mannetje passeren noemt hij zijn sterke punt.
"De trainer heeft ook eerder een positie voorin of achter de spitsen meer voor me op het oog." Zijn ervaringen bij Sandefjord, waarmee hij degradeerde en promoveerde naar de hoogste afdeling, weerhielden hem ervan om langer dan 1,5 jaar te tekenen. "Bijtekenen kan altijd, als het goed bevalt."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter