Halil Çolak vertrekt naar Kasimpasa

Halil Çolak verruilt per direct Go Ahead Eagles voor het Turkse Kasimpasa uit Istanboel. Beide clubs hebben mondeling overeenstemming over de afkoopsom voor het nog twee jaar doorlopende contract. De aanvaller reist mogelijk dinsdag al af naar Turkije, waar hij een driejarig contract kan ondertekenen. Maandag bereikten Go Ahead Eagles en de middenmoter uit de hoogste Turkse divisie een overeenkomst over de transfer. Beide club zullen geen mededelingen doen over de hoogte van de afkoopsom die Kasimpasa betaalt maar naar verluid ligt dit rond de 200.000 euro.
"We zijn er mondeling uit" zegt Marc Overmars. "Het is niet helemaal wat we wilden hebben, maar gezien de omstandigheden hebben we besloten het laatste aanbod van Kasimpasa te accepteren. De commissaris voetbalzaken van Go Ahead Eagles gunt de buitenspeler de kans in zijn vaderland. "Halil wilde zelf ook heel graag naar Kasimpasa. Voor hem was het een wens om ooit bij een club op het hoogste niveau in Turkije te spelen en die kans deed zich nu voor. Voor hem is dat een mooie kans en nu we er met Kasimpasa uit zijn, gunnen we hem het allerbeste.
Çolak wacht af totdat Kasimpasa schriftelijk de afspraken bevestigd. "Wellicht vertrek ik dinsdag al en train niet meer bij Go Ahead. Wel een raar gevoel, om bij de club uit mijn stad weg te gaan. Maar ik ben natuurlijk ook erg blij met deze nieuwe kans."
Trainer Andries Ulderink sluit zich daarbij aan. "Al heb ik er gemengde gevoelens bij als je een week voor de start van de competitie alsnog een speler kwijt raakt." Of er op korte termijn een vervanger wordt aangetrokken voor Halil Çolak weet Ulderink niet. "Aanvallend hebben we mogelijkheden genoeg, dus we zullen zeker geen paniekaankoop doen. Ons beleid is bekend: we willen graag talentvolle spelers halen die bij ons kunnen groeien of anders willen we iemand die er direct staat."
Halil Çolak zelf is in de wolken met het avontuur dat hem staat te wachten. "Een mooi avontuur. En toch ook vooral een stap hogerop. Ik heb me goed laten informeren over deze club. Ik denk dat ik bij deze club mezelf verder kan ontwikkelen als voetballer."
Çolak zegt met een gemengd gevoel te vertrekken. "Ik heb twee mooie jaren gehad bij Go Ahead Eagles. Was ik vroeger teleurgesteld omdat ik geen kans kreeg bij de club in mijn stad; nu ik Go Ahead Eagles heb leren kennen, ben ik van deze club gaan houden. Go Ahead Eagles zit heel diep in mij. Als ik in Nederland ben, zal ik ook zeker komen kijken. Ik heb twee hele mooie jaren gehad met het afgelopen seizoen als absoluut hoogtepunt. Dat maakt een vertrek aan de ene kan zwaar, maar ik ben profvoetballer en wil het hoogste bereiken. Ik denk dat de supporters mij deze kans wel gunnen."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter