Gall terug in de Adelaarshorst met Emmen

Go Ahead Eagles speelt vrijdagavond thuis tegen FC Emmen. Dit duel betekent ook het weerzien van trainer Joop Gall. De oefenmeester vertrok vorig jaar bij de Deventer ploeg, nadat hij was gebrouilleerd met enkele spelers en medewerkers van Go Ahead Eagles. Gek genoeg vind Joop Gall nog steeds dat het slechte presteren destijds geen reden was voor zijn vertrek.
"Ik vind het nog steeds een fantastische club, met een prachtig stadion. Ik heb totaal geen rancune. Ik kan met iedereen die in De Adelaarshorst werkzaam is prima door één deur. Door omstandigheden hebben we die bewuste avond en nacht in maart een keuze gemaakt. Natuurlijk kan je achteraf pas bepalen of dat een goede keuze is geweest. Maar door het contact wat ik nu nog met de mensen heb, bevestigt me dat de samenwerking wel bevallen is."
Ook is Gall van mening dat het presteren van Go Ahead Eagles vandaag de dag nog aan hem te danken is. "Een groot deel van de spelersgroep die er nu staat is dan ook op voorspraak van mij gehaald. Het had zomaar gekund dat ik nu ook voor die groep zou staan, ware het niet dat er een probleempje heerste. Over de reden ga ik niet uitweiden."
De huidige Go Ahead Eagles-trainer Ten Hag moet opnieuw puzzelen in de opstelling van zijn elftal.  De oefenmeester had donderdag namelijk drie namen waar nog een vraagteken achter stond: Jan Kromkamp, Freek Heerkens en Jarchinio Antonia. Kromkamp verliet de training donderdagochtend vroegtijdig. Ten Hag: "Hij moest een krachttest doen. De uitslag daarvan weten we vrijdag pas.'' Freek Heerkens is vrijwel volledig hersteld van zijn heupblessure, maar had de afgelopen dagen griep. Terwijl Antonia naweeën ondervindt van de tik waardoor hij het duel met MVV afgelopen vrijdag vroegtijdig moest staken. "Ik wil niet teveel twijfelgevallen hebben. Niet in het elftal en niet op de bank", zei Ten Hag.
De tegen MVV ongelukkig in de basis debuterende Rico Wolven hoeft in ieder geval niet te rekenen op een basisplaats. Afhankelijk van de inzetbaarheid van Kromkamp en Heerkens zou Joran Pot centraal achterin kunnen beginnen of Resit Schuurman als rechtsback. Daar wacht Ten Hag dus mogelijk het nodige gepuzzel. Voorin is het een stuk simpeler. Wanneer Antonia niet speelt, dan is Cas Peters zijn logische vervanger. De vermoedelijke opstelling:
FC Emmen moet het doen zonder Jeffrey de Visscher. Zij zijn per direct uit elkaar. De aanvaller zou twee weken geleden de dronken wildpoeper zijn geweest die aangehouden werd door de politie.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter