De beste trainer ben je zelf

"De beste trainer ben je zelf". Paul Bosvelt vond dat als speler en onderschrijft die stelling als trainer nog steeds. Sinds januari is hij assistent-trainer bij Go Ahead Eagles. Dat bevalt prima, zegt hij. Hoe groot of gering zijn bijdrage ook is. Maar of de Adelaarshorst voor hem ook het begin van een grootse trainerscarrière wordt, valt nog te bezien.
Paul Bosvelt: "Ik doe eigenlijk hetzelfde als in mijn laatste jaren als speler en probeer de jongens zoveel mogelijk te helpen. Ik begin pas in september met de trainerscursus. Alles wat ik doe is op basis van mijn ervaring als speler, dan hou je je niet bezig met het voorbereiden van een training. Ik kan ook nog geen training leiden. En of ik hoofdtrainer wil worden, weet ik ook niet. Daar hoop ik na de cursus en in de komende twee jaar bij Go Ahead Eagles achter te komen.''
Bosvelt zou drie dagen per week op het veld verschijnen als assistent. Inmiddels rijdt hij bijna elke dag van zijn huis op de Veluwe naar het veld in Deventer. "Als je betrokken bent bij een team, laat je niet zomaar een training schieten. Dus ben ik er altijd bij."
Als speler werd hij geroemd om zijn instelling. Een typische karaktervoetballer. Niet alle spelers in de huidige Deventer selectie lijken hun beroep nu zo serieus te nemen. "Als ik de warming-up deed was ik al waternat, maar dat zegt nog niets over je inzet. Soms lijkt het ook zo dat een speler zijn best niet doet. Het winnen van een wedstrijd heeft ook met slimmigheid te maken. In sommige situaties moeten jongens dat nog ontwikkelen."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter