Pasveer keert sowieso niet terug naar Almelo

Het heeft iets Engels. Nee, niet alleen de naam Go Ahead Eagles. De aanhang is bloedfanatiek en wie voor het eerst richting de Adelaarshorst loopt, waant zich in een volkswijk in pak ‘m beet Hull of West Bromwich. Ondanks de magere resultaten van de laatste jaren leeft het voetbal nog net als in de tijden dat de club spelers in de gelederen had als tegenwoordig bondscoach Bert van Marwijk, Harry Decheiver en Marc Overmars.
"Ik kan toch wel mooi zeggen dat ik met Marc heb samengespeeld", grijnst doelman Remko Pasveer. De voormalig doelman van FC Twente en Heracles Almelo doet zijn verhaal in het spelershome waar Paul Bosvelt een potje biljarten aan het winnen is. Ook zo’n levende legende bij de Deventer club die vroeger bekendstond om haar vermaarde jeugdopleiding. "Ja, mooi hé? De tradities worden hier nog in stand gehouden. De fans blijven hier in goede en slechte tijden achter hun club staan. Het profvoetbal in Deventer betekent alles voor de mensen hier. Iedere veertien dagen zitten er nog altijd vijfduizend toeschouwers. Redelijk veel voor een club in de Jupiler League. Toch?"
Bij de Almelose rivaal is Pasveer tegen een standbeeld aangelopen. "Martin Pieckenhagen is een fantastische keeper. Hij gaat door tot-ie er bij neervalt. Bij wijze van spreken dan", lacht Pasveer.
Heracles besloot om door te gaan met Pieckenhagen vanwege een eenzijdige clausule waar Pasveer niet van op de hoogte was gesteld. "Voor Martin fantastisch, voor mij zeer vervelend." De welbekende druppel die de emmer deed overlopen. "Dan heeft het voor mij toch geen zin om terug te gaan? Hij is een fantastische keeper die een onbetwiste nummer één is van het elftal. Niet alleen als keeper, maar ook als persoon."
Pasveer is dan ook zeker niet van plan om het komende seizoen terug te keren naar Almelo. "Nee, daar hebben beide partijen helemaal niks aan. Er is sprake van een vertrouwensbreuk. Ik heb hier een slecht gevoel aan over gehouden en het is niet correct naar mij toe." Ondanks deze nieuwe tegenslag blijft Pasveer volharden in zijn missie: de Eredivisie. "Ik zal nooit de handdoek in de ring gooien. Ik ben nu 25 en dan heb ik er niks aan om op de bank te gaan zitten. Ik wil gewoon keepen."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter