Deniz Türüç in de basis tegen Fortuna

Na twee goede invalbeurten staat Deniz Türüç vanavond thuis te­gen Fortuna Sittard voor het eerst deze competitie in de basis van Go Ahead Eagles. De voormalig jeugdspeler van FC Twente en later de Graafschap lijkt de plek van de vertrokken Suk te gaan invullen. Dat gaat ten koste van Kha­lid Karami of Freek Heerkens. Trainer Erik ten Hag hield giste­ren nog voor zich wie van de twee de voorkeur krijgt op de rechtsbackpositie.
Omdat het maandag tegen Veendam ver­dedigend goed stond op één mo­mentje van onachtzaamheid na, lijkt Heerkens een streepje voor te hebben. Opvallend aangezien hij het lief­ste centraal achterin speelt en Ka­rami normaal gesproken een bete­re back is.
De Amsterdammer be­gon de afgelopen twee wedstrij­den echter als middenvelder en dat pakte niet goed uit. Dat vormde voor de voetballer zelf geen verrassing. "Toen ik in de krant las dat de trainer mij op het middenveld wilde proberen, ben ik direct naar hem toegegaan. Ik heb aangegeven dat dat niet mijn ding is. De trainer zei dat-ie ook vertrouwen in mij had als middenvelder. En dat is op zich natuurlijk positief. Maar ik ben hier al twee seizoenen een vaste waarde als rechtsback. Daar voel ik me goed."
Bij Go Ahead Eagles traint de clubloze Lion Kaak op dit moment mee. De speler van het failliet verklaarde AGOVV is min of meer op proef. Ten Hag geeft de voormalig speler van De Graafschap de kans om zich te bewijzen. Kaak is per 23 februari transfervrij. De waarschijnlijke opstelling:

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter