Rechtsbuiten Jarchinio Antonia gehuurd van ADO Den Haag

Go Ahead Eagles heeft zich opnieuw versterkt voor de tweede helft van het seizoen. Aanvaller Jarchinio Antonia wordt voor een half jaar gehuurd van ADO Den Haag. De deze week 20 jaar oud geworden vleugelspeler maakte dit seizoen zijn debuut voor ADO, maar kwam in het eerste elftal niet verder dan drie invalbeurten. Om meer speeltijd te krijgen, wilde Antonia verhuurd worden aan een club uit de Jupiler League.
"Jarchinio is snel en heeft een actie in huis", zegt trainer Andries Ulderink. "Precies het type speler dat we voorin nog nodig hebben.We hebben hem uitvoerig bekeken. Door de langdurige blessure van van Patrick Gerritsen had Ulderink met Gersom Klok ook nog maar een vleugelspits voor de rechterkant.
Antonia: ‘Ik ben drie keer ingevallen in het eerste van ADO en dat smaakt naar meer. Ik heb een gesprek gehad met ADO-trainer Van den Brom over mijn perspectief voor de tweede helft van het seizoen. Die zal niet veel veranderen ten opzichte van de eerste maanden van het jaar. Dus is het beter voor mijn ontwikkeling om nu voor Go Ahead Eagles te kiezen. De trainer was het daar mee eens. Ik heb al wat contact gehad met de jongens die er spelen en iedereen is hartstikke enthousiast. Ik kijk hier echt naar uit"
Antonia doorliep de jeugdopleiding van Ajax en kwam in de zomer naar Den Haag. ADO heeft voordat het Antonia naar Deventer liet gaan nog wel een extra optie in het tot 2012 doorlopende contract opgenomen. Eerder al werd Kevin van Diermen gehuurd van Vitesse. Mogelijk keert de Finse proefspeler Berat Sadik binnenkort terug in Deventer. De spits werkte onlangs al een stage af bij Go Ahead Eagles, maar trainer Andries Ulderink wil hem graag nog aan het werk zien in een oefenwedstrijd.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter