Overmars vindt promotie belangrijker dan ledenraad Ajax

Johan Cruijff noemde vorige week de naam van Overmars in zijn column in De Telegraaf als één van de oud-spelers van Ajax die zitting dienden te nemen in de ledenraad. Marc Overmars, die was ontschoten door wie van de ledenraad hij was uitgenodigd voor het gesprek, weet nog niet of hij in de ledenraad wil plaatsnemen. Hij wil in de komende dagen op gesprek bij de ledenraad van Ajax en wacht af welke functie hij voor de ledenraad van Ajax eventueel kan vervullen.
Overmars laat in ieder geval weten dat eventuele werkzaamheden in Amsterdam niet ten koste mogen gaan van zijn bezigheden in Deventer. Hij is sinds 2005 bestuurslid technische zaken bij Go Ahead Eagles. "Bij Go Ahead Eagles ben ik nog niet klaar", zei de 86-voudig oud-international. "We hebben de club opgebouwd van nul naar wat er nu is. Het is nu wisselvallig met een jonge ploeg, maar hebben een duidelijk doel voor ogen. En dat is de terugkeer van Go Ahead Eagles naar de eredivisie. Ik ben zes jaar bezig bij Go Ahead Eagles. We hebben hier veel bereikt. Ik hoor wel wat Ajax wil. Ik ga gewoon op gesprek, zo spannend is het allemaal niet. Maar een beetje verjonging in de ledenraad kan geen kwaad. Als ik er elke week druk mee ben is het niet te combineren, maar als het gaat om het geven van adviezen en we pakweg een keer per drie maanden advies geven kan het. Maar ik wil eerst luisteren wat er gevraagd wordt. Ik ben geen lid van Ajax, maar dat kan snel geregeld worden. Met Cruijff heb ik zelf niet gesproken."
Overmars werd twee jaar geleden ook al gevraagd wat voor de Amsterdamse club te gaan doen. Destijds weigerde hij. "Ze vroegen me toen wat in de scouting voor Ajax te doen. Maar dat is dus in ieder geval niet te combineren met wat ik voor Go Ahead doe, dus heb ik toen 'nee' gezegd."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter