Alleen operatie kan Van Leeuwen nog fit maken

Timon van Leeuwen speelde in de voorbereiding nog een duel mee bij Go Ahead Eagles als invaller tegen Excelsior. Daarvoor en daarna vocht hij zich terug met zijn onwillige knie. "Zoals nu gaat het niet langer. Ik loop twee rondjes en daarna moet ik stoppen van de pijn en al weer naar binnen," zegt Van Leeuwen. Hij vreest dat het seizoen er voor hem al op zit. De 22-jarige middenvelder wordt zo snel mogelijk geopereerd aan zijn gekwetste linkerknie waaraan al eerder kraakbeenschade is geconstateerd.
De Rotterdamse orthopedisch chirurg Heijboer opereert hem binnenkort. "Zo snel als er plaats is", zegt Van Leeuwen. "Ik verwacht elk moment een telefoontje, maar het kan ook nog drie weken duren. Ik heb al sinds mijn achttiende last van kraakbeenschade, een soort van slijtage. De oneffenheden worden nu weggewerkt en met een speciale methode worden er gaatjes in het bot geboord. En ook de kruisband wordt getest."
Het weefsel dat door de 'boormethode' ontstaat kan de functie van kraakbeen mogelijk wat opvangen. De methode werd eerder succesvol toegepast bij andere profs. "Ik weet via mijn zaakwaarnemer dat Ruud van Nistelrooij het ook heeft laten doen. En hij is goed teruggekomen. daar hou ik me aan vast."
Hoelang de revalidatie duurt is afhankelijk van de uiteindelijk aangetroffen schade. "Vanwege de boormethode mag ik zes tot acht weken de knie helemaal niet belasten. Met de revalidatie daarna zit ik al op drie maanden. De ploeg is dan ingespeeld en draait volop. Ik reken er niet op dat ik dit seizoen nog echt aan spelen toekom. Aan de andere kant is fit worden het doel. Ik moet eigenlijk blij zijn als ik sowieso ik weer kan voetballen."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter