Jules Reimerink scoort in zijn debuut bij Cottbus

Jules Reimerink maakte maandagavond in een spectaculair duel met Kalsruher SC zijn debuut voor Energie Cottbus. De aanvaller begon de wedstrijd op de bank en zag zijn team met 2-5 achterkomen. De oud-speler van onder meer FC Twente maakte als invaller de 5-5, wat ook de eindstand van de wedstrijd werd. "Dit bedenk je natuurlijk niet. Na een kwartier spelen hebben we een 2-0 voorsprong te pakken, maar tien minuten na de rust stond het plotseling 2-5. Dat ik dan als debutant de 5-5 maak, ja..dat is kicken", vertelt de twintigjarige speler.
De geboren Oldenzaler zette met één voetbeweging drie verdedigers op het verkeerde been en wipte de bal daarna over de uitkomende doelman. "Ik heb de goal nu een paar keer terug gezien, maar op het moment zelf dacht ik niet na. Ik kreeg de bal op de rand van de zestien en deed wat mijn gevoel me ingaf", aldus de de oud-speler van Go Ahead Eagles. Reimerink hoopt op een basisplaats. "Ik heb het ontzettend naar mijn zin bij Cottbus, maar ik wil wel gaan spelen. Volgens de trainer moet ik geduld hebben en komt mijn kans vanzelf. Ik ben hier nu een maand en merk aan alles dat ik bij een supergrote club zit", ging de aanvaller verder. "Bij Go Ahead Eagles heerste een vrij relaxte sfeer en werd er vrij rustig naar de wedstrijden toegeleefd. We hebben een temperamentvolle trainer die veel schreeuwt. Daar heb ik aan moeten wennen."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter