Een fitte Kromkamp wilde niet op de bank tegen Sparta

Jan Kromkamp was zondagmiddag de grote afwezige bij Go Ahead Eagles. Een conflict tussen trainer Joop Gall en de speler lag daaraan ten grondslag.
De elfvoudig international was vrijdag nog fit verklaard nadat een liesblessure hem een week aan de kant hield. Maar op Spangen stond hij niet in de basis, noch zat hij op de bank of de tribune.
Vreemd genoeg was Kromkamp door Gall buiten de basiself gelaten en was daarop zo teleurgesteld dat hij aangaf ook niet als reserve in Rotterdam te willen fungeren. "Ik heb Jan zaterdag apart genomen en hem gezegd dat ik met dezelfde basis als tegen Cambuur wilde starten", zei Gall. "Jan had nog maar een keer met de groep getraind en zou dus op de bank beginnen. Daar ging hij minder goed mee om dan verwacht."
Kromkamp geeft aan dat hij flink teleurgesteld was in de beslissing van de trainer. "Laat ik voorop stellen dat ik het netter had gevonden als dit binnenskamers was gebleven, zoals we ook hadden afgesproken. Ik had hard gewerkt om weer fit te worden. Vrijdag heb ik getest en de trainer nog gezien. Toen heeft hij niks gezegd. Zaterdag werd ik tien minuten voor de lunch in de trainerskamer geroepen, daar zat ook de rest van de staf. Toen vertelde hij me dat ik niet zou spelen. Ik voelde me erg voor het blok gezet. Ik vind het teleurstellend als de trainer aan mij vraagt of ik serieus meen dat ik goed heb gespeeld de afgelopen wedstrijden. Toen hij dat vroeg knakte er wat en heb ik gezegd dat ik me niet in staat voelde om reserve te staan. Misschien wordt er wel teveel van mij verwacht, ik ben geen leider die het hele elftal neerzet, maar ik ben met mijn spel, ervaring en aanwezigheid heel belangrijk voor dit teami. Ik ben terug naar Go Ahead Eagles gegaan om deze mooie club te helpen, maar dan moet het me wel mogelijk worden gemaakt."
Trainer en speler geven aan nog weer om elkaar tafel te gaan zitten. Door de hamstringsblessure van Dave Bus lijkt Kromkamp de aangwezen speler om donderdag tegen Feyenoord in het hart van de Deventer defensie te spelen.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter