Moeliker waarschijnlijk naar FC Lienden

Doelman Kevin Moeliker uit Elst (29) heeft na meer dan tweehonderd wedstrijden betaald voetbal moeite om een nieuwe profclub te vinden. FC Lienden lonkt.
Tot drie keer toe benadrukt Kevin Moeliker tijdens het gesprek over zijn aanmelding bij FC Lienden dat hij het 'óók geweldig vindt om volgend seizoen in Lienden aan de slag te gaan'. Maar, zo geeft hij toe, voorlopig hoopt hij op een voortzetting van zijn carrière in het betaald voetbal.
De aanmelding bij FC Lienden deze week was om er zeker van te zijn dat hij ook kan spelen als er geen profclub komt.
De afgelopen drie jaar stond de 29-jarige inwoner van Elst onder contract bij eerste divisionist Go Ahead Eagles. "Mijn eerste twee jaar heb ik alle wedstrijden gespeeld, het afgelopen jaar niet een. Ik heb vorig seizoen de eerste twaalf wedstrijden gemist nadat ik aan een liesbreuk was geopereerd. Daarna was ik uit beeld voor een plaats onder de lat."
Moeliker maakte het seizoen af in Deventer en hoopte op een nieuwe club deze zomer. "Maar het valt niet mee. Er was wel wat belangstelling, maar de aanbiedingen waren niet goed genoeg." RBC Rozendaal en een Belgische club vielen af. " Nu speelt er nog wel iets. Maar, als het de amateurs van FC Lienden wordt, vind ik dat écht prima. Het is een mooie club, in januari heeft Lienden al eens vrijblijvend geïnformeerd hoe ik dacht over een overstap naar de amateurs. Toen trof de gedrevenheid en de positieve opstelling van de club me al. Dat gevoel had ik deze week opnieuw. Hans Kraaij kende ik uiteraard al wel omdat hij voor SBS jarenlang de eerste divisie deed waar ik in speelde."
Als talent kwam Kevin Moeliker in zijn geboortstad Rotterdam bij de C-jeugd van Feyenoord terecht. Bij Dordrecht debuteerde hij in het betaald voetbal. Johan Neeskens raakte bij Jong Oranje gecharmeerd van de doelman en haalde hem bij eredivisionist NEC. Toen hij na een jaar op de bank zijn kans dacht te krijgen, raakte hij geblesseerd. Bij Helmond Sport (1 jaar), Stormvogels Telstar (3 jaar) en Go Ahead (2 jaar) was hij vervolgens zes jaar een vaste waarde. Tot hij in de aanloop van zijn derde seizoen Go Ahead geblesseerd raakte en een operatie aan zijn lies onderging.
Hoe de komende weken uitpakken, weet de doelman uit Elst niet. En dus ook niet of hij zaterdag bij de eerste training van FC Lienden op sportpark De Abdijhof te vinden is. "Ik train de laatste weken mee met Vitesse, dat stel ik erg op prijs. Als het hen goed uitkomt als ik iets langer blijf, wil ik geen nee zeggen en schuif ik in overleg met Lienden wat later aan. En misschien komt er deze week nog wel iets rond met een profclub. Nogmaals, ook als het FC Lienden wordt, ben ik daar heel blij mee."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter