Gerritsen overtuigd door gesprekken met Ulderink

Een bliksemtransfer was het bepaald niet, de komst van Patrick Gerritsen naar Go Ahead Eagles. De aanvaller nam de tijd voor zijn weloverwogen stap richting Deventer.
Verrast is Gerritsen na de eerste drie weken dan ook niet.
Verwacht van Gerritsen niet te vaak spectaculaire passeeracties langs de krijtlijn. Hij is een beetje de koning van de combinatie. De bal kaatsen, wegsprinten en de bal weer ontvangen. "Ja, dat is wel zo ongeveer mijn spel", zegt de Hengeloër. "In de combinatie of als de derde man. Dat ging tegen Willem II ook al beter. Tegen De Graafschap lukte het niet, soms heb je van die dagen..."
De gewilde rechterspits werd vorig jaar al verschillende keren door de technische staf van Go Ahead Eagles bekeken. Van een overstap wilde Gerritsen toen nog niet weten, hij wilde zijn geluk bij FC Twente beproeven.
"Ik wilde zo lang mogelijk wachten op mijn kans. Ik heb vorig jaar bijna het hele seizoen in het tweede gespeeld. Uiteindelijk leek het me toch beter om naar een andere club te gaan. Als je niet speelt wordt het plezier minder."
De belangstelling van Go Ahead Eagles streelde, maar zijn beslissing was niet zozeer gebaseerd op gevoel. "Go Ahead Eagles is een mooie volksclub, dat spreekt aan. Maar door de gesprekken met de trainer raakte ik echt overtuigd. De ploeg speelt zo aanvallend mogelijk. Dat ik al wat jongens ken is mooi meegenomen, maar niet doorslaggevend. Dat het hier professioneel aan toegaat wel. Het is een kleinere club, maar de faciliteiten verschillen niet zoveel met wat ik bij Twente gewend was."
Gerritsen debuteerde vier jaar geleden al in de basis bij FC Twente. Werd Europees kampioen met Jong Oranje van Foppe. Een groot eredivisietalent, dat door twee beenbreuken achterop raakte. "Ik wil zo hoog mogelijk spelen, maar kijk zeker niet op de eerste divisie neer. Ik denk ook absoluut niet dat ik het niveau wel makkelijk aankan. Al was ik aan het gehaaste voetbal in de competitie met tweede teams wel gewend."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter