Remco Beumer stopt ermee

Medio juni 2012 belde Go Ahead Eagles-trainer Remco Beumer met de vraag of hij wilde revalideren in Deventer.  Revalideren moest Beumer, omdat hij in maart 2012 tegen een zware knieblessure was aangelopen bij de Graafschap.  Na eenmaal weer fit verklaard te en na enkele oefenwedstrijden verlaat de middenvelder echter het profvoetbal via de achterdeur.
Waarom maakt hij het seizoen in Deventer niet af?"Ik wil gaan studeren en heb het wel gezien in het profvoetbal. In Deventer trainde ik inmiddels weer alle trainingen mee, maar ik heb geen zin in de selectie ‘erbij’ te hangen. Alle dingen eromheen heb ik in het profvoetbal nu meegemaakt en gezien, daarom stap ik er nu uit en kies voor meer vrijheid, dat past beter bij mij", verklaart Beumer.
Dat je dan een een zwaar dage­lijks leven hebt in de profvoetbal­lerij, daar kan de inwoner van Hei­no inmiddels over meepraten.  "Het was niet wat voor mij. Het spelletje op zich vind ik leuk. Maar alles eromheen niet."
Hij doelt onder meer op de lunch die de spelers van Go Ahead Eagles op trainingsdagen gezamenlijk nutti­gen. De met zorg bereide pasta’s konden hem gestolen worden. "Het liefste ging ik na trainen di­rect naar huis." Ook het analyse­ren van wedstrijdbeelden, in het betaalde voetbal haast dagelijkse kost, bleek niet aan Beumer be­steed. "Ik heb in mijn leven nooit voetbalwedstrijden gekeken." En aan interviews heeft-ie al hele­maal een broertje dood. "Ik blijf liever op de achtergrond. Daarom ben ik er ook uitgestapt."
En het voetballen? Is hij daar hele­maal klaar mee of zit er nog een doorstart op een lager niveau in. "Ik train momenteel mee met Hei­no. Ze zijn er wel mee bezig om overschrijving te regelen. Maar ik weet nog niet of ik weer wedstrij­den ga voetballen."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter