Grote schoonmaak al begonnen

Go Ahead Eagles neemt na dit seizoen afscheid van tenminste acht spelers, zo is woensdagmiddag gebleken na gesprekken tussen clubleiding en spelers.
Opmerkelijk vroeg in het seizoen gaf de Deventer club woensdagmiddag tenminste acht spelers de mededeling dat de wegen na dit seizoen gaan scheiden. Officieel hoeven de profclubs pas voor 1 april de verbintenissen op te zeggen.
Voor Patrick Gerritsen, Glenn Kobussen, Joep van den Ouweland, Michal Janota, Niklas Tarvajarvi, Freek Heerkens, Frank van der Zwan en Michael Jansen is er na dit seizoen in ieder geval geen toekomst meer bij Go Ahead Eagles, zo hoorden zij van bestuurslid technische zaken Marc Overmars.
Go Ahead Eagles heeft wel de optie in het contract van Ruud Wellenberg gelicht. Club en speler kwamen niet akkoord over een nieuwe tweejarig contract. Heerkens weigerde eerder een tweejarig contract en nu weigert de club op diens beurt de optie in het contract van Heerkens te lichten. Met Dave Bus wordt later nog gesproken. Club en speler willen in principe verder met elkaar. De toekomst van amateurs Omar Kavak en Yannick de Wit en nieuwkomer Oscar Lopez is nog ongewis.
Voor sommige spelers kwam dit niet onverwacht. "Ik speel veel te weinig", zegt Gerritsen. "Ik zag het al aankomen. Volgend seizoen moet ik sowieso stage lopen vanwege me studie en combineren met een profclub lukt dan misschien niet." Zelfs de aanvoerder Joep van den Ouweland zag dit al aankomen. "Het is goed dat de club nu al duidelijkheid geeft", aldus Van den Ouweland. Glenn Kobussen had al eerder bedenkingen over het volgende seizoen. "Dit is mijn derde seizoen en ik slaag er niet in een basisplaats te krijgen."
Michal Jonata was meer verbaasd. "Ik weet dat ik wel wat heb laten zien maar ik heb ook slechte wedstrijden gespeeld." In het verleden is gebleken dat spelers zonder toekomst bij de club daar niet harder van gaan lopen. Overmars: "Veel slechter dan nu kan het niet gaan maar ik ben er dan ook van overtuigd dat zij zich in de resterende periode optimaal zullen inzetten om de play-offs te halen. Zij zullen dat doen voor de club, maar zij zullen zichzelf ook in de kijker willen spelen bij andere profclubs"

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter