Boerenbach moeite met kweken van winnaarsmentaliteit

Boerenbach: "Verleden week speelden wij met de Eagles gelijk tegen koploper die tot aan deze wedstrijd nog geen punt thuis hadden verloren. Een uitstekend resultaat zeker gezien het feit dat wij daar jaar in jaar uit verliezen. Zondag moesten wij naar hekkensluiter AGOVV die na 20 wedstrijden slechts 6 punten hadden behaald. Een wedstrijd kun je alleen winnen als je de wedstrijd ook echt wilt winnen. Dus ten koste van veel drie punten binnenhalen. Dat begint met jouw persoonlijke duel winnen en laten merken aan je tegenstander met daden maar soms ook met woorden dat het menes is. Bezig zijn, de bal willen hebben, plezier uitstralen, fouten durfen maken, coachen, brutaal, slim, kortom laten zien dat je wilt winnen.
Het was zondag gelaten, stil, dom, verstoppen en geen emotie. Wij kregen twee doelpunten tegen uit standaardsituaties en dat zegt al erg veel. Niet goed dekken of je heel simpel weg laten duwen, dus niet ten koste van alles je duels willen winnen. Het waren typerende momenten voor het Go Ahead van zondag en eigenlijk het Go Ahead van dit seizoen. Veel te wisselvallig, te lief en naïef. De komt-wel-goed-mentaliteit. Als ik op de training wel eens moet meedoen wil ik winnen en ook bij mijn wedstrijdjes met Lelystad 4 wil ik drie punten halen. Het gaat nergens om maar toch blijf deze mentaliteit voor altijd in mijn genen zitten. Ik mis het regelmatig bij onze spelers en kan er niet bij dat het de ene week wel en de andere week niet kan. Voor mij en velen met mij eigenlijk onbegrijpelijk.
We hebben nog twaalf wedstrijden om de play offs te bereiken en die moeten we bereiken. De mentaliteit om ze te halen, zal echter elke week zo moeten zijn als tegen de koploper, Feyenoord of Den Bosch. Gebeurt dit niet dan zijn wij een heel matige ploeg die dan ook helemaal niks in die play offs heeft te zoeken…."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter