Bosvelt is totaal niet bezig met eventueel vertrek

Paul Bosvelt is bij Go Ahead Eagles begonnen met een carrière als trainer maar denkt totaal nog niet aan een eventreel vertrek bij de club.. De assistent van Joop Gall weet nog niet wat die loopbaan hem gaat brengen.
"Ik ben geen planner", zegt Bosvelt, goed voor 24 interlands, tegen OnsOranje. "Ik ben nu halverwege de trainerscursus en wil het afmaken, maar heb als eis gesteld, dat ik het wel leuk moet blijven vinden. Geen idee nog, waar ik over een jaar of vijf werkzaam ben.
"Als ik ooit weer in de buurt van het Nederlands elftal wil komen werken, is er nog een lange weg te gaan. Maar voorlopig zit ik goed bij Go Ahead Eagles. Dit is de club waar het voor mij allemaal begon. Ik voel me hier thuis. Het is ook een club waar niet zoveel druk is. De omstandigheden zijn ideaal wat mij betreft."
De 41-jarige Bosvelt speelde in het verleden naast Go Ahead Eagles ook voor FC Twente, Feyenoord, Manchester City en sc Heerenveen. Zijn enige buitenlandse werkgever is hij goed blijven volgen. "Het is een totaal andere club geworden."
"Toen ik er voetbalde was er nog niet zoveel geld, al kun je natuurlijk niet zeggen dat we het slecht hadden. City was een middenmotor in de Premier League. Er is nu veel meer succes bij die club, maar het karakter van de club is anders geworden."
Bosvelt belt nog wel eens met de materiaalman, die zijn ogen uitkijkt. "En ik ben er ook nog een paar keer geweest nadat ik er heb gespeeld. Als je er komt zijn de mensen altijd ontzettend vriendelijk. Die Engelse hartelijkheid is wel gebleven, kun je zeggen."

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter