Vertrek van Ulderink naar de Graafschap bijna rond

Go Ahead Eagles-trainer Andries Ulderink weet na de paasdagen of hij de nieuwe trainer van De Graafschap wordt. Ulderink sprak donderdag (21 april) met directeur voetbalzaken Leen Looyen van De Graafschap. Beide partijen hebben de intentie met elkaar in zee te gaan, maar witte rook is er voor de paasdagen niet te verwachten. Ulderink wil snel weten waar hij aan toe is om verdere onrust in Deventer te voorkomen bij zijn huidige club Go Ahead Eagles. "Dit is geen prettige situatie'', zegt hij. "De groep, de andere leden van de technische staf en ook de medewerkers hier hebben er recht op snel te weten waar ze aan toe zijn."
Volgens de Aaltense oefenmeester is het ook geen uitgemaakte zaak dat hij volgend seizoen trainer is in Doetinchem. "Ten eerste is er nog een andere kandidaat, wat ik van De Graafschap heb begrepen. Mocht de club mij als trainer willen, dan wil ik daarnaast eerst duidelijkheid over het toekomstperspectief. Ik weet wat ik bij Go Ahead Eagles heb. Deze club wil ergens naar toe, er zijn mooie plannen en ik kan hier fantastisch werken met alle mensen. Ik wil graag horen hoe De Graafschap ook kan groeien. Ik wil niet in een positie terecht komen zoals Heerkes bij Willem II.''
Sentimenten geven niet de doorslag, beweert Ulderink. "Natuurlijk heb ik 5,5 jaar mooi gewerkt bij De Graafschap en is het een fantastische club, maar dat is Go Ahead Eagles ook. Ik ben professional en maak een keuze op basis van plannen en perspectief.''
Mochten De Graafschap en Ulderink het eens worden, dan is de Doetinchemse club nog een afkoopsom aan GA Eagles verschuldigd. Afgelopen winter tekende Ulderink een contract in Deventer tot medio 2012. In die verbintenis is de bepaling opgenomen dat hij bij een positieverbetering voor een vergoedingssom kan vertrekken. Ulderink moet in Doetinchem de opvolger worden van Darije Kalezic, die in februari van dit jaar te horen kreeg dat zijn contract niet wordt verlengd.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter