Operatie houdt Schuurman voorlopig aan de kant

De knieblessure van Resit Schuurman blijkt ernstiger dan het zich aanvankelijk liet aanzien. De middenvelder van GA Eagles heeft een scheurtje in de meniscus, zo bleek na een mri-scan in het ziekenhuis. Hij wordt woensdag aan de knie geopereerd. In het duel tegen FC Dordrecht liep Schuurman de blessure op. "Ik had daarvoor al een raar gevoel in die knie", vertelt Schuurman. "Tegen Dordrecht sprong ik bij een luchtduel op en bij de landing voelde ik dat het mis was." Voor het herstel van de operatie staat een aantal weken. "Ik focus me op het herstel, misschien kan ik dan nog de finale van de play-offs meepakken.... Maar voor mezelf is het duidelijk dat ik me op fit worden voor volgend seizoen moet richten."
De laatste weken speelde Schuurman steeds beter. "Klopt, ik had even nodig om weer te wennen. Het ging steeds beter, ik voetbalde weer bijna zonder er bij na te denken. Balen dat dit nu gebeurt, in deze fase van de competitie. Nu wordt het beslissend en kan ik er niet bij zijn. Terwijl ik eigenlijk nooit geblesseerd ben."
Ook Jarchinio Antonia (bloeduitstorting in het bovenbeen) is nog niet hersteld en ontbreek vrijdag in de uitwedstrijd tegen Telstar. Aanvaller Frank van der Zwan (achillespees) en Kevin van Diermen (knie) zijn er in Velsen ook niet bij.
Joep van den Ouweland neemt de plaats van Schuurman tegen Telstar in. Hij heeft er vier duels schorsing opzitten. Ook Koen van der Biezen keert terug in de basis na een schorsing. De vermoedelijke opstelling:
Telstar speelt vrijdag zijn laatste thuiswedstrijd van het seizoen en kan niet beschikken over Jerold Promes. Wouter de Vogel begint op de bank. Promes heeft last van zijn borst. Hoewel het niet ernstig is, zal de aanvoerder niet in actie komen. Wouter de Vogel is ook geblesseerd. De wedstrijd tegen Go Ahead Eagles is niet meer van belang voor Telstar.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter