Sander Post maakt direct het verschil

De nieuwe Estse spits van Go Ahead Eagles, Sander Post, maakte vrijdagavond een lekker debuut. In de uitwedstrijd tegen het tot de titelfavorieten gerekende RKC Waalwijk scoorde hij na rust de 1-1 gelijkmaker, hetgeen ook de eindstand zou worden. Met een kopbal rondde hij een voorzet van Vlug goed af, maar ook in de wedstrijd als geheel zorgde de kopsterke nieuwe spits voor een makkelijker voetballend Go Ahead Eagles. Ook over de grond bleek Post steeds aanspeelbaar en ook nog uiterst balvast. Hij kopte verschillende keren de bal door, maar die ballen werden onvoldoende opgepikt door zijn nieuwe medespelers. Misschien zijn zij het gemak waarmee Post ze in stelling kan brengen niet gewend, na vier trainingen. ,,Ik kende meeste jongens ook nog niet van naam'' zei Post na afloop in het Engels. ,,Nee, echt niet. Ik heb voor de wedstrijd de namen nog even geoefend. Dat moet volgende week beter gaan. Daardoor ging de samenwerking nog niet zo goed.'' De ploeg van Ulderink had voor rust de meeste aanspraak op een voorsprong maar zag direct na rust toch de gastheren de leiding nemen na balverlies van een andere debutant Droste met een doelpunt van Snoyl als gevolg. Go Ahead Eagles had het arbitraal trio niet mee, en zag een penalty onthouden worden en vijf minuten voor tijd Vlug met rood heengezonden worden. Post werd in de 85ste minuut naar de kant gehaald. Trainer Andries Ulderink haalde hem eruit, hoewel dat ene balletje richting Post ook wel de overwinning had kunnen brengen. ,,Ik was helemaal kapot, dat had de trainer goed gezien'', zei Post. ,,Ik had ook nog een tik tegen mijn linkerkuit gekregen. Ik kon niet meer.' In de slotfase werd het verdiende punt echter over de streep getrokken.
Een typische Post-doelpunt. ,,Inderdaad, zo scoor ik wel vaker. Afgelopen seizoen heb ik in twintig wedstrijden negentien keer gescoord. Veertien daarvan waren met het hoofd. Ja, daar liep ik één-op-één. Probeer ik hier ook, maar ik beloof niks.''
(ga-eagles/stentor)

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter