Overmars moet voorzichtig zijn met rechterknie

In zijn rechterknie is het kraakbeen zo goed als verdwenen. ,,Die knie voel ik ook nu na een zware inspanning. Daarom zal ik ook lang niet alles meedoen en ook niet alles meetrainen. Gedoseerd in overleg met de trainer." Van Barcelona mag hij weer gaan spelen. ,,Ze vonden het destijds wel raar dat ik mijn contract inleverde. Ze waren denk ik bang dat ik ergens anders zou gaan spelen. Daarom heb ik toen afgesproken dat ik in ieder geval twee jaar nergens zou gaan voetballen. Dus dat is geen probleem meer." ,,Het was me al vaker gevraagd, weer te gaan spelen. Nu begon iedereen er over, waaronder belangrijke mensen voor de club als trainer Andries Ulderink en elftalleider Adrie Steenbergen. Dat bleef maar doorgaan. Voor mezelf dacht ik ook wel eens dat ik misschien te vroeg gestopt was.
Andries Ulderink, die in maart door bestuurslid Marc Overmars werd aangesteld, vroeg Overmars kort na zijn komst in Deventer al om terug te keren. ,,Maar dat was toen nog een beetje in een lacherige sfeer'', zegt Ulderink. ,,Maar na die eerste training zag ik al hoe goed hij nog was. Pas op het trainingskamp in Billerbeck heb ik serieus aan hem gevraagd of hij niet serieus over een come-back na wilde denken. Na die wedstrijd met Jaap Stam heb ik de voorzitter gebeld of we samen niet eens een poging konden wagen. Marc heeft er vervolgens serieus over nagedacht en donderdag heeft hij dus besloten het te doen.''Van Ulderink hoeft Overmars niet zeven keer per week te trainen of hele wedstrijden te spelen. ,,Dat doen we in overleg. Aan de andere kant is het qua belasting een heel ander verhaal of je in Barcelona 1 speelt of bij Go Ahead Eagles 1
(stentor)

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter