Te veel foutjes tegen AZ

/> Go Ahead Eagles heeft geen punten kunnen sprokkelen. In Alkmaar werd het 3-0 in het voordeel van de Alkmaarders. Het kleine foutenfestival, waarin de hoofdrol was weggelegd voor Falkenburg en Overgoor, kostte Go Ahead Eagles een tegentreffer via een penalty die meteen fataal bleek. AZ kon de wedstrijd vervolgens met haar ra­zend gevaarlijke omschakeling be­slissen. 
"AZ wachtte op onze fou­ten", had ook Overgoor gezien."Nou, die maakten we voortdu­rend. Daardoor kreeg AZ steeds de gelegenheid om te counteren."
Erik Falken­burg had zich zijn terug­keer in Alkmaar heel an­ders voorgesteld, maar ook hij kangeen potten breken. "Natuurlijk was ik er extra op ge­brand om me hier te laten zien, maar dat kwam er helaas niet uit. Ik was toch wel onder de indruk van mijn terugkeer. Als je als spe­lerterugkomt bij je oude club, zo snel al, dan doet dat wel wat met je. Misschien heeft dat wel invloed gehad op mijn spel en wilde ik me té graag bewijzen."
Go Ahead Eagles speelde niet slecht, maar creëerde weinig kansen op de gelijkmaker. En dus gingen de ploegen rusten met een 1-0 stand in het voordeel van de thuisploeg.
Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. AZ kreeg een grote kans via Elm, maar hij schoot naast. Room bracht even later redding op een inzet van Beerens en aan de andere kant schoot Türüc naast namens Go Ahead Eagles. De Deventer ploeg bleef wel jagen op de gelijkmaker en mocht ook komen van AZ, maar grote kansen leverde dat niet op. Falkenburg was kort voor het einde nog wel dichtbij met een vrije trap, maar hij schoot over.
Trainer Foeke Booy probeerde in de slotfase te redden wat er nog te redden viel en bracht de boomlange verdediger Mawouna Amevor als pinchhitter in de ploeg.
In de negentigste minuut schoot Erik Falkenburg de bal uit een vrije trap rakelings over de kruising. Even later gooide Elm de wedstrijd in het slot: 2-0. Steven Berghuis, die in de jeugd van Go Ahead Eagles heeft gespeeld, wreef enkele minuten nog meer zout in de Deventer wond.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter