Bosvelt blikt met veel plezier terug

Assistent-trainer Paul Bosveel kan nog altijd genieten van de tijd dat hij voetbalde bij Go Ahead Eagles. Hij laat in het Feyenoord fanblad "Hand in Hand" weten erg op zijn plaats te zijn bij de club uit Deventer, waar hij begon met voetballen. Bij Go Ahead Eagles begon zijn succesvolle loopbaan als voetballer. "Dat was een hele mooie periode. Onbezorgd kun je misschien wel zeggen. Als jonge jongen is alles in de voetbalwereld nog mooi en leuk, je hebt weinig dingen aan je hoofd. Ik debuteerde onder Fritz Korbach. Dat was een prima trainer met veel humor en Jan Versleijen en Henk ten Cate hebben ons in de daaropvolgende jaren ook een hoop bijgebracht. Uiteindelijk promoveerden we zelfs naar de Eredivisie. Alleen daarom zal ik altijd met veel plezier aan mijn Eagles-jaren blijven denken", aldus Bosvelt.
Bosvelt ziet momenteel veranderingen in het voetbal. "Je speelde jaren lang met hetzelfde team. Daardoor hadden we bij Go Ahead een echt vriendenteam. Die band maakte je sterker en ook voor een trainer was het prettig werken. Nu merken we zelfs in de Jupiler League al dat je door de vele transfers nauwelijks iets op kunt bouwen met eenzelfde groep voetballers over een lange periode."
Een vroege transfer naar het buitenland levert niet altijd het gewenste succes volgens Bosvelt. "Ik wil niet zeggen dat jonge spelers een voorbeeld moeten nemen aan mijn carrièreverloop, want iedereen maakt keuzes die hij voor zichzelf het beste vindt. Voor mij is het echter heel goed geweest om met tussenstops naar een hoger niveau te groeien. Die periode bij Twente had ik bijvoorbeeld echt niet kunnen missen voor mijn ontwikkeling."
Bosvelt begon zelf zijn loopbaan bij Go Ahead Eagles en speelde daarna drie seizoenen voor FC Twente. De middenvelder vertrok toen richting Feyenoord en maakte vervolgens de overstap naar Manchester City.

 
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response .
Site Meter